    From: "AJA" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwód - słub konkordatowy
    Date: Wed, 22 Jan 2003 07:49:04 +0100

    > Moja dobra znajoma chce wziąć rozwód. Problem w tym, że słub był
    > konkordatowy:(((
    Nie mam pojęcia jak to się załatwia jeśli chodzi o ślub kościelny (czy to w
    ogóle możliwe???)
    Natomiast sam cywilny jest bardzo łatwo rozwiązać. Wystarczy że jedna ze
    stron złoży pozew do odpowiedniego sądu i dalej to już potoczy się samo ;-)

    > Proszę o pomoc w odnalezieniu stron www na który będzie coś o pozwach i
    > sposobach przeprowadzania rozwodu. Moze ktoś ma jakiegoś gotowca?
    > Podpowiem, że nie mają dzieci i nie mieszkają ze sobą od prawie roku, są
    > małżeństwem od prawie trzech lat.
    Miałam bardzo podobną sytuację.Tzn nie mieszkaliśmy razem przez rok, brak
    dzieci, brak też dodatkowo majątku wspólnego. Mam więc swój pozew, mogę
    udostępnić na priv:)

    > Ile może kosztować taki rozwód, przy zgodzie obojga i jak długo może
    > potrwać. Sprawa będzie w poznaniu.
    Jeśli oboje się zgadzają, to sprawa będzie bardzo prosta. U mnie to trwało
    pół roku, tzn najpierw spotkanie pojednawcze po 3 miesiacach od złożenia
    pozwu i potem właściwa rozprawa za kolejne 3 miesiące. Oboje chcieliśmy i
    oboje też mieliśmy już innych partnerów, co było dla sądu wystarczającym
    powodem by dać bez zbędnych formalności rozwód.
    Co do kosztów nie wiem jakie mogą Wam ustalić ostatecznie, bo to zależy od
    zarobków (można ubiegać się o zwolnienie jeśli jest się np bezrobotnym). U
    mnie to wyniosło 700 za całość, co dodatkowo zostało podzielone między nas
    po połowie.

    Pozdrawiam
    AJA