  • 11. Data: 2003-01-22 13:45:12
    Temat: Re: rozwód - słub konkordatowy
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Monika_O" <m...@r...pl> wrote in message
    news:b0m5nc$fak$1@news.tpi.pl...
    > no.... tak, właściwie to mój ex zaczął mieszkać w pracy.
    > i wcale nie dlatego że jakąś straszliwą potworą jestem :-)
    > i nie dlatego, że to taka umowa o pracę Go wiązała
    > chyba zwyczajnie nie za bardzo mnie lubił albo pracę lubił bardziej.
    > .... cóż

    Coz... a moze jednak warto sie postarac o pogodzeine....
    Gorsze wady sie wybacza...

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-01-22 14:51:01
    Od: "Monika_O" <m...@r...pl>

    Taaaa, ale to już oddzielny wątek i NTG wiec go kończymy.
    Pozdrawiam i 3majcie się cieplutko!
    --
    __________
    Monika_O

  • 13. Data: 2003-01-22 14:58:23
    Temat: Odp: rozwód - słub konkordatowy
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Monika_O <m...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0m4fl$2d3$...@n...tpi.pl...
    > Ale mało Wam zasądzili.
    > Moja sprawa trwała od złożenie pozwu do wyroku 3 miesiące, więc expresem
    ale
    > koszty też fajne nam zasądzili - 4000 zł. Myślałam, że się załamię.

    to się nie załamuj...możesz powstrzymać się z wpłatą do wezwania
    windykacyjnego...
    sąd cię wezwie i okresli czas w którym to masz wpłacić a ty w tym czasie np.
    możesz wniesc /oczywiście zachowując termin podany ) o rozłożenie tego na 2
    lub 4 raty i wpłacisz bez odsetek...jesli sad wyrazi ci zgodę ale napisanie
    nawet takiego pisma wydłuża ci czas do uregulowania tych kosztów...

    Sandra

  • 14. Data: 2003-01-22 14:59:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Monika_O <m...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0m5nc$fak$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > i nie dlatego, że to taka umowa o pracę Go wiązała
    > chyba zwyczajnie nie za bardzo mnie lubił albo pracę lubił bardziej.

    Moniko to Twoje zdanie :-))))

    Sandra

  • 15. Data: 2003-01-23 07:29:03
    Od: "Monika_O" <m...@r...pl>

    A bardzo dziekuje za rade i sadze, ze o bedzie jedyne rozwiazanie.
    Jednorazowo nie dam rady wplacic.
    Zaraz siadam i pisze, bo wezwanie do zaplaty juz dostalam.
    ehhh
    :-)

    __________
    Monika_O

  • 16. Data: 2003-01-23 12:24:04
    Od: "AnJa" <m...@g...pl>

    > Dlaczego podpisujesz sie moim podpisem?
    > Jakos trzeba to rozwiazac bo nie moze byc dwoch takich samych podpisow.
    Sorki, nie wiedzialam ze juz ktos o takim podpisie tu jest. Czytam grupę od
    niezbyt dawna...:-(
    Juz zmienilam, mam nadzieje ze bedzie ok.

    > A to dobre, a to niby dlaczego maja umazac koszty postepowania
    rozwodowego?
    > Z tego co wiem i slyszalem to odpoweidz bywa taka ze skoro chcecie rozwod
    > trzeba sobie na niego odlozyc kase.
    A co jesli rozwodu chce maltretowana, bita ... niepracujaca zona
    alkoholika...

    Pozdrawiam
    AnJa

  • 17. Data: 2003-01-23 12:33:01
    Od: "AnJa" <m...@g...pl>

    > Ale mało Wam zasądzili.
    > Moja sprawa trwała od złożenie pozwu do wyroku 3 miesiące, więc expresem
    ale
    > koszty też fajne nam zasądzili - 4000 zł. Myślałam, że się załamię. A to
    > podobno z zarobków się bierze (ja 2100, ex 4000) no i po połowie
    podzielone.
    > Dla mnie cała pensja dla exa "tylko" pół.
    Ufff, ale mi ulzylo jak sie dowiedzialam! Bardzo sie balam tych kosztow i
    jak widze slusznie...,ale mi sie udalo, czego zycze i innym...

    Pozdrawiam
    AnJa

  • 18. Data: 2003-01-23 12:33:10
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pop" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Moja dobra znajoma chce wziąć rozwód. Problem w tym, że słub był
    > konkordatowy:(((
    Ślub konkordatowy nie przeszkadza w przeprowadzeniu cywilnego rozwodu.
    Uproszczona jest tylko forma zawarcia małżeństwa ( za 1 zamachem 2 śluby-
    jeden wobec państwa a drugi wobec kościoła).
    Sądy powszechne nie różnicują w żaden sposób rozwodzących się małżeństw. Ci
    którzy brali śluby konkordatowe są traktowani tak samo, jak Ci, którzy brali
    tylko ślub cywilny, albo 2 śluby osobno.

    Inną sprawą jest ew. rozwiązanie małżeństwa kościelnego, które jednocześnie
    zostało zawarte. Rozwiązanie wobec kościoła, a nie wobec państwa. Prawo
    kanoniczne nie dopuszcza rozwodu. W niektórych wypadkach przeprowadzane bywa
    jednak unieważnienie małżeństwa.

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 19. Data: 2003-01-23 12:38:02
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 20. Data: 2003-01-23 13:27:14
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik AnJa <m...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0oms1$fad$...@n...tpi.pl...
    > A co jesli rozwodu chce maltretowana, bita ... niepracujaca zona
    > alkoholika...

    wnioskuje sie o zwolnienie z kosztow ...sąd przychyla się do takiego wniosku

    Sandra