    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozliczanie ciepła z mocą wsteczną?
    Date: Thu, 20 Jan 2005 23:23:04 +0100

    Użytkownik "AgaM" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:csn3uj$343$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W umowie jest że jeśli zalegamy za czynsz to mają prawo pobrać sobie
    > pieniądze z kaucji.

    Ale Wy nei zalegacie z czynszem. To administator "ni z gruszki, ni z
    pietruszki" wystawia jakieś wstecznie korygujące faktury. To zupełnie inna
    sprawa.

    > ogóle
    >
    > Powołują się na k.c.artykuł 118(to daje im 10lat)

    Przywołany przez Ciebie przepis brzmi: "Jeżeli przepis szczególny nie
    stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o
    świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
    gospodarczej - trzy lata." W moim mniemaniu STBS prowadzi działalność
    gospodarczą, a więc trzy lata (wiem, napisałem dwa, bo mi się pomyrdało :-)
> [...]
    > szczelne,ciepłe i mało trzeba było grzać.Problem powstał dopiero pod
    koniec
    > 2004, przy rozliczeniu roku 2003 1GJ podrożał 300%.I tu pojawił się kłopot
    > jeśli ktoś w roku ubiegłym zapłacił 1000zł, to w tym musiał 3000zł bo o
    tyle
    > podrożało ciepło(mimo że gaz nie podrożał).Wniosek jest tylko jeden TBS na
    > ogrzewaniu chce na nas więcej zarobić(według wyliczeń spółdzielni
    zużyliśmy
    > gazu na kwotę 60000zł,a jeśli zapłacimy od m2 to wpłacimy do ich kasy

    No nie za bardzo mogą sobie to tak zmieniać. Proponuję lekturę USTAWY z dnia
    10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. tam jest o sposobie ustalania
    stawek. Ja bym napisał pismo do Urzędu Regulacji Energetyki z prośbą o
    sprawdzenie, czy aby na pewno dostawca ciepła w tym wypadku nie naruszył
    prawa. To nic nie kosztuje, a po lekturze tej ustawy mam spore wątpliwości.