  • 1. Data: 2004-09-17 11:23:01
    Temat: rozdzielność majatkowa
    Od: "nurich" <n...@p...pierdu.com>

    Witam,
    nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji jak to załatwić. Jestesmy
    młodym małżeństwem i chcielibysmy wziąć kredyt na mieszkanie. Niestety mąż
    ma pewne prawne kłaopoty i kredyt mogę wziąć tylko ja na siebie, bez
    wliczania dochodów męża. Jak załatwic rozdzielnosć majatkową, aby wziąć taki
    kredyt?

  • 2. Data: 2004-09-17 11:50:56
    Temat: Re: rozdzielność majatkowa
    Od: tan <a...@a...invalid>

    > Witam,

    Witam również.

    > nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji jak to załatwić.

    Też chcę podzielić majątek...
    Nie zauważyłem Twojego wątku i zrobiłem wlasny "niedaleko" ;)
    Trochę poszukałem i znalazłem m.in. to:

    1. http://tinyurl.com/3obfv
    2. http://tinyurl.com/45uuf
    3. http://tinyurl.com/523qg
    4. http://tinyurl.com/6ghfu

    Mialem jeszcze jakieś inne linki, ale gdzieś mi się zapodziały:)
    Poczytaj. Niestety na pytanie zadane przeze mnie nie znalazłem
    odpowiedzi. Pośledź też mój wątek. Może tam cos znajdziesz (jak
    ktoś odpisze ;) ).

    tan
    -----------
    Adres w nagłówku "antyspamowy". Pisz na: tan<małpa>z<kropka>pl

  • 3. Data: 2004-09-17 12:18:18
    Od: "nurich" <n...@p...pierdu.com>

    Użytkownik "tan" <a...@a...invalid> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Witam również.

    > nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji jak to załatwić.

    >Też chcę podzielić majątek...
    >Nie zauważyłem Twojego wątku i zrobiłem wlasny >"niedaleko" ;)
    >Trochę poszukałem i znalazłem m.in. to:

    Dzięki za linki, poszukam i tez będę czekała aż ktoś nam cos podpowie.

  • 4. Data: 2004-09-17 17:19:59
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "nurich" <n...@p...pierdu.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma pewne prawne kłaopoty i kredyt mogę wziąć tylko ja na siebie, bez
    > wliczania dochodów męża. Jak załatwic rozdzielnosć majatkową, aby wziąć

    Są dwa sposoby.

    Pierwszy to umowne wyłączenie wspólności ustawowej. Umowa taka musi mieć
    formę aktu notarialnego.

    Drugi to zniesienie wspólności majątkowej. Dokonuje tego Sąd na wniosek
    jednego z małżonków.

    ---
    Pzdr

  • 5. Data: 2004-09-18 11:21:54
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

> [...]
    > ma pewne prawne kłaopoty i kredyt mogę wziąć tylko ja na siebie, bez
    > wliczania dochodów męża. Jak załatwic rozdzielnosć majatkową, aby wziąć

    Mozecie miec duze problemy z uzyskaniem kredytu jesli zrobicie rozdzielnosc
    majatkowa.
    Dla banku ludzie ze "swieza" rozdzielnoscia sa "podejrzani" i najczesciej
    wymagaja zgody
    meza na wziecie kredytu, a w niektorych przypadka zaswiadczen o jego
    zarobkach
    (co przy rozdzielnosci jest absurdem). Bank moze zazadac takrze pitow meza
    sprzed 5 lat!
    (sytuacja autentyczna)

    Deni
    5646

  • 6. Data: 2004-09-19 10:18:56
    Od: "nurich" <n...@p...pierdu.com>

> [...]
    > zarobkach
    > (co przy rozdzielnosci jest absurdem). Bank moze zazadac takrze pitow meza

    To co mamy zrobić aby dostac kredyt! Wszystkie dochody są wyłącznie na mnie.
    Mąż teoretycznie jest bezrobotny, bez zasiłku i ma tylko stare długi na
    koncie. Dochody sa na tyle wysokie aby kredyt spłacać, ale te długi.....
    Jeżeli nie rozdzielność majatkowa to może polecicie inny pomysł?

  • 7. Data: 2004-09-20 10:41:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Sep 2004, nurich wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ Mąż teoretycznie jest bezrobotny, bez zasiłku i ma tylko stare długi na

    Zastanów się chwilę - jakbyś to TY miała powierzyć komuś SWOJE
    pieniądze. Oczywiście że nie sprawdzałabyś czy przypadkiem nie
    kryje on "teoretycznie bezrobotnego męża" aby nie został
    zmuszony do spłacenia długów... bez względu na to jak powstały :]

    >+ Dochody sa na tyle wysokie aby kredyt spłacać, ale te długi.....

    Wyjdź z siebie, stań obok i powiedz jak dla potencjalnego
    pożyczko/kredytodawcy brzmi teza "to małżeństwo nie spłaca
    długów, żona kryje męża"...
    Ja rozumiem że wolisz nie wnikać w kwestię długów męża. Ale
    pewna dociekliwość kandydata na pożyczkowacę - oraz wyraźna
    niechęć w razie usłyszenia o niespłaconych długach mnie np.
    również nie dziwi :|

    pozdrowienia, Gotfryd