  • 1. Data: 2004-09-17 09:54:57
    Temat: Re: cyberion, cord, kto następny?
    Od: Neas <n...@n...ws>

    Tomasz Bidermann pisze:
    [ o konieczności podawania cen brutto ]
    > Ustawa o cenach z 5 lipca 2001 (Dz.U. Nr 97, poz. 1050) art. 3 ust. 1

    Żartujesz sobie ze mnie, prawda?

    "Art. 3. 1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:"

    Przecież to jest wyjaśnienie użytych dalej sformułowań. Nie widzę
    tam nic, co dałoby mi przekonanie, że muszę stosować się do tej
    definicji w każdym możliwym miejscu.

    Być może gdzieś to jest, ale napewno nie tam.

    > Nie jestem radcą prawnym, ale zapis jest jasny ;)

    Może jest prawnik na grupie i zechciałby się wypowiedzieć? :)

  • 2. Data: 2004-09-17 14:37:12
    Od: Tomasz Bidermann <z...@i...city>

    Neas wrote:

> [...]
    >
    > Przecież to jest wyjaśnienie użytych dalej sformułowań. Nie widzę
    > tam nic, co dałoby mi przekonanie, że muszę stosować się do tej

    Definicja jest po to, by późniejsze zapisy nie budziły wątpliwości.

    > Być może gdzieś to jest, ale napewno nie tam.

    art. 3 ust. 1 pkt 1 - CENA - wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych,
    którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę;
    w cenie uwzględnia się podatek od towarów od usług i podatek akcyzowy, jeżeli
    na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu
    podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym

    art. 12 ust. 1 - towar przeznaczony do sprzedaży detalicznej oznacza się
    CENĄ

    art. 12 ust. 2 - w miejscach sprzedaży detalicznej i świadczenia usług
    uwidacznia się, z zastrzeżeniem ust. 3, CENY jednostkowe towarów i usług
    w sposób zapewniający prostą i nie budzącą wątpliwości informację o ich
    wysokości

    --
    Pozdrawiam, zizu.

  • 3. Data: 2004-09-17 19:42:37
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    > Definicja jest po to, by późniejsze zapisy nie budziły wątpliwości.

    Ja tu nowy więc krótko:
    Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    "cenach" - rozumie się przez to ceny, jak również opłaty o charakterze cen,
    marże handlowe, prowizje i narzuty do cen;
    coś budzi moje wątpliwości (Dz.U. 2000 Nr 122 poz. 1319)
    Pozdr
    Biesiada

  • 4. Data: 2004-09-18 03:24:49
    Od: Łukasz Piec <piecyk@-USUŃ-zajefajnie.pl>

    Neas <n...@n...ws> pisze:

    > Może jest prawnik na grupie i zechciałby się wypowiedzieć? :)

    Może nie jestem prawnikiem, ale mnie się wydaje, że masz rację, bo
    przecież mało gdzie podawane są ceny brutto, poważniejsi prowiderzy podają
    częściej ceny netto ... czyżby wszyscy działali niezgodnie z prawem? ;-)

    DO PAKI WSZYSTKICH! :>

    --
    Łukasz Piec, vel Piecyk
    http://piecyk.org

  • 5. Data: 2004-09-18 13:41:33
    Od: Tomasz Bidermann <z...@i...city>

    Łukasz Piec wrote:

> [...]
    > częściej ceny netto ... czyżby wszyscy działali niezgodnie z prawem? ;-)

    W wielu sklepach ciągle wiszą karteczki z napisem: 'Po odejściu od kasy
    reklamacji nie uwzględnia się'. Czy to oznacza, że prawo do reklamacji
    rzeczywiście przestaje nam przysługiwać? ;>

    --
    Pozdrawiam, zizu.