  • 31. Data: 2010-11-14 20:21:28
    Temat: Re: robienie zdjec
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.11.2010 21:13, Jingiel pisze:
    > Np. siedząca przy stoliku pojedyncza osoba. Pytam, bo miałem takie
    > przypadki.

    A) jeśli dostała kasę za pozowanie (i umiesz to udowodnić)
    B) jeśli masz jej zgodę (i umiesz ją udowodnić)
    C) jeśli to osoba publicznie znana i siedząc tam pełniła swoje publiczne
    obowiązki

    to możesz to publikować. Z drugiej strony, jeżeli zdjęcie jej nie
    uwłacza i nie narusza innych praw niż prawo autorskie, to chyba w razie
    czego sąd nie zasądzi chyba dużych tantiemów dla tamtej osoby, jak
    publikacja nie będzie zbyt komercyjna.

    Mylę się? Bo co można dostać za opublikowanie na blogu zdjęcia ,,mój
    kumpel Wacek na imprezie w 1993 roku''

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2010-11-14 20:23:41
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Bo dawniej nie było satelitów i miniaturowych aparatów fotograficznych,
    > więc zakaz fotografii w założeniu miał utrudniać szpiegom działalność.
    Nie tylko istotni są szpiedzy, ale zwyczajne, nawet lokalne mafie.
    Nie każdego stać na miniaturowy spszęt, więc zakaz według mnie był/byłby
    słuszny.
    Poza tym takie zdjęcia gdzieś jakoś należy obrobić, to zostawia ślad, więc
    jest dowud , nie jest więc prawdą, że takie prawo było by "puste".

  • 33. Data: 2010-11-14 20:35:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Np. siedząca przy stoliku pojedyncza osoba. Pytam, bo miałem takie
    > przypadki.

    Kryterium jest to, czy czyjeś dobro osobiste (np. twarz) stanowi istotną
    treść zdjęcia - a nie tylko jego tło.

    Np. może być jedna osoba na zdjęciu, ale co innego portret, a co innego
    zdjęcie np. katedry i przypadkowy jeden przechodzień.

    I, oczywiście, problem powstaje tylko wtedy, kiedy właściciel dobra
    osobistego zaprotestuje.

  • 34. Data: 2010-11-14 21:43:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie tylko istotni sš szpiedzy, ale zwyczajne, nawet lokalne mafie.
    > Nie każdego stać na miniaturowy spszęt, więc zakaz według mnie był/byłby
    > słuszny.
    > Poza tym takie zdjęcia gdzieœ jakoœ należy obrobić, to zostawia œlad,
    > więc jest dowud , nie jest więc prawdš, że takie prawo było by "puste".

    Nie zartuj. Na ALLEGRO miniaturowa kamera w długopisie kosztuje
    kilakdziesiąt złotych. Taką wielkości pudełka do zapałek ostatnio widziałem
    za 38 zł + ksozt wysyłki. Nie sprowadzajmy dyskusji do absurdu. Na to stać
    ucznia, ktory spokojnei konieczny sprzęt "szpiegowski" nabedzie za pewnie
    góra tygodniowe kieszonkowe powstrzymując się od zakupu lizaków w szkolnym
    kiosku.

  • 35. Data: 2010-11-14 22:11:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.11.2010 22:43, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > "szpiegowski" nabedzie za pewnie góra tygodniowe kieszonkowe
    > powstrzymując się od zakupu lizaków w szkolnym kiosku.

    Karmisz durną trollicę, co nawet pisać nie umie... Po co? ;)

  • 36. Data: 2010-11-15 11:12:06
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
    > §§§§§§§ ^
    > ^ Masz i podparcie :-)

    I podparcie, i dźwignia jest.

    No, to można powiedzieć - dajcie mi paragraf to podniosę Ziemię ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 37. Data: 2010-11-15 13:01:43
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Nie tylko istotni sš szpiedzy, ale zwyczajne, nawet lokalne mafie.
    > Nie każdego stać na miniaturowy spszęt, więc zakaz według mnie był/byłby
    > słuszny.

    Miałby powstrzymać tę lokalną mafię ?????????

    > Poza tym takie zdjęcia gdzieœ jakoœ należy obrobić, to zostawia œlad, więc
    > jest dowud , nie jest więc prawdš, że takie prawo było by "puste".

    Taaa, w komputerze, zahasłowane. Ale mi ślad.

  • 38. Data: 2010-11-15 17:34:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Nov 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No wiesz, jak za kimś ciągle łazi i pstryka, to samo łażenie
    > i pstrykanie jest uciążliwe. Nie musi być aparatu.

    I owszem, jak sam wykazujesz - nic aparatowi do tego.
    Pytający nie narzekał, że "sąsiad patrzy", tylko że "sąsiad wyciąga
    aparat".

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-11-15 17:35:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Nov 2010, amir wrote:

    > jeden z policjantów stwierdzil, ze nie moze fotografofwac
    > podchodzic to moze pod nekanie

    ...równie dobrze, jak sam fakt że ciągle *patrzy* gdzie chodzisz.
    Przecież jak będzie za Tobą łaził, żeby sprawdzać dokąd chodzisz, to
    owszem - można rozważać nękanie... i obecność aparatu niewiele ma
    do tego.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2010-11-17 15:09:19
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 14 Nov 2010 20:19:08 +0100,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> screamed:

    Wegetarianin! Apage!

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:205B ]
    [ 16:09:04 user up 12624 days, 4:04, 1 user, load average: 0.13, 0.10, 0.35 ]

    Yuck Foo.