    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: robienie zdjec
    Date: Sun, 14 Nov 2010 21:21:28 +0100

    W dniu 14.11.2010 21:13, Jingiel pisze:
    > Np. siedząca przy stoliku pojedyncza osoba. Pytam, bo miałem takie
    > przypadki.

    A) jeśli dostała kasę za pozowanie (i umiesz to udowodnić)
    B) jeśli masz jej zgodę (i umiesz ją udowodnić)
    C) jeśli to osoba publicznie znana i siedząc tam pełniła swoje publiczne
    obowiązki

    to możesz to publikować. Z drugiej strony, jeżeli zdjęcie jej nie
    uwłacza i nie narusza innych praw niż prawo autorskie, to chyba w razie
    czego sąd nie zasądzi chyba dużych tantiemów dla tamtej osoby, jak
    publikacja nie będzie zbyt komercyjna.

    Mylę się? Bo co można dostać za opublikowanie na blogu zdjęcia ,,mój
    kumpel Wacek na imprezie w 1993 roku''

    --
    Przemysław Adam Śmiejek