  • 1. Data: 2010-11-12 11:59:36
    Temat: przekazanie pieniędzy przy kupnie mieszkania (kiedy?)
    Od: "blazej" <b...@o...pl>

    możeci mi wyjaśnić, kiedy nalezy przelać pieniądze na konto osoby od której
    kupujemy mieszkanie?

    pośrednik mówi mi, że najlepiej mieć już potwierdzenie przelewu podczas
    spisywania umowy u notariusza, ale wydaje mi się to dziwne, żeby przelewać
    pieniądze przed podpisaniem umowy,

    Pozdro

  • 2. Data: 2010-11-12 12:09:49
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 5:59 AM, blazej wrote:
> [...]
    > spisywania umowy u notariusza, ale wydaje mi się to dziwne, żeby
    > przelewać pieniądze przed podpisaniem umowy,

    pośrednik jest idiotą.
    to przelej mi kasę i tyle mnie widziałeś.
    I co z tego, że każdy sąd przyzna ci rację, że ta kasa należy ci się z
    powrotem jak nigdy nie znajdziesz a ni mnie, ani tej kasy.

    Z punktu widzenia kupującego, najbezpieczniej jest przynieść kasę w
    zębach do notariusza.

    Notariusz również może przyjąc przelew na swoje konto i to on wyplaci kase.
    Pogadaj z notariuszem o depozycie. Jak nie bedzie wiedzial o co chodzi
    to zmien notariusza.

  • 3. Data: 2010-11-12 12:21:11
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Zadne kombinacje nie pomogę.
    > Nie ma bezpiecznej metody na przekazanie kasy, tak zeby obie strony były
    > zadowolone i bez uzywania posrednika.

    Czek potwierdzony?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-11-12 12:23:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-12 13:09, witek pisze:

    > Z punktu widzenia kupującego, najbezpieczniej jest przynieść kasę w
    > zębach do notariusza.

    Sprzedający może mieć odmienny punkt widzenia.

    > Notariusz również może przyjąc przelew na swoje konto i to on wyplaci kase.
    > Pogadaj z notariuszem o depozycie.

    No ale taka usługa nie jest darmowa zapewne?

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-11-12 12:23:58
    Od: "ZibiT" <n...@o...eu>

    Jeżeli kupujący nie chce chodzic z gotówką, to czy nie można by w akcie
    notarialnym zapisać, że kupujący staje się właścicielem mieszkania w
    momencie przekazania pieniędzy ? Czyli np. od notariusza idą do banku, albo
    bank udzielający kredytu robi przelew. Może tak być ?
    Pzdr.

  • 6. Data: 2010-11-12 12:27:30
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 6:23 AM, ZibiT wrote:
> [...]
    > momencie przekazania pieniędzy ? Czyli np. od notariusza idą do banku,
    > albo bank udzielający kredytu robi przelew. Może tak być ?

    Kupujący staje sie wlascicielem mieszkania w momencie podpisania aktu
    przez obie strony i notariusza.
    I zadne zastrzezenia nie pomogą.

  • 7. Data: 2010-11-12 13:33:06
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 12-11-2010 12:59, blazej pisze:
> [...]
    > spisywania umowy u notariusza, ale wydaje mi się to dziwne, żeby
    > przelewać pieniądze przed podpisaniem umowy,

    Najlepiej dla kogo? Każda ze stron ryzykuje. Jak najpierw będzie wpłata,
    a później notariusz, to ryzykuje kupujący. W odwrotnej sytuacji
    sprzedający. Dobrym rozwiązaniem jest depozyt notarialny. Jak dobrze
    pogadasz z notariuszem, to za depozyt nie zapłacisz nic albo bardzo
    niewiele. Notariuszowi też zależy na tym, żeby to u niego dokonać
    transakcji. A wybór wśród notariuszy jest spory.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2010-11-12 13:34:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.11.2010 13:21, Jacek_P pisze:

    > Czek potwierdzony?

    Równie dobrze można by mieć konto w tym samym banku i robić przelew na
    żywo.
    Wszystko to jest jednak nadal niepewne. Skąd wiesz bowiem, że ten czek
    zostanie przekazany? Albo że nie jest sfałszowany? To już lepiej
    przelew, bo sobie sprawdzasz czy doszło na konto. Ale to i tak musi być
    dokonane przed/po podpisaniu aktu. Nie da się równocześnie. Więc ryzyko
    jest takie samo. Podpisujesz, a ja ci nie przelewam i co mi pan zrobisz?
    Odwrotnie: Ja przelewam, a ty nie podpisujesz i co ci zrobię?

    Zresztą samo podpisanie to nie wszystko... Podpisałeś, przekazałeś
    kasę.... Idziesz, a tam drzwi zamknięte i dawny właściciel nie chce
    przekazać mieszkania.

    Albo pojechałeś na wakacje, wracasz, a tam już ktoś mieszka, bo się
    włamał i se mieszka.

    W ogólności w Polsce system prawny związany z mieszkaniami jest taki, że
    jak jesteś właścicielem, to możesz jedynie się modlić, żeby tylko ktoś
    nie zechciał cię wyciulać.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-11-12 13:35:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > Pogadaj z notariuszem o depozycie. Jak nie bedzie wiedzial o co chodzi

    Nie wiem do jakich notariuszy przychodzicie i od kogo kupujecie. Po
    zakupie mieszkania miałem w umowie 7 dni na to aby pieniadze dotarły na
    konto osoby od której kupowałem mieszkanie....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2010-11-12 13:44:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.11.2010 14:35, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Nie wiem do jakich notariuszy przychodzicie i od kogo kupujecie. Po
    > zakupie mieszkania miałem w umowie 7 dni na to aby pieniadze dotarły na
    > konto osoby od której kupowałem mieszkanie....

    No. Se miałeś w umowie. Jak se poprosisz, żeby wpisać, że masz penisa
    40cm, to notariusz dopisze ,,sprzedający oświadcza, że ma penisa 40cm''.
    Jak się jednak można domyślać, wpływ tego na rozmiar jest znikomy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek