  • 1. Data: 2005-02-15 12:44:04
    Temat: pomówienie - co zrobić
    Od: "ekobieta.com" <d...@a...pl>

    Witam,

    spotkała mnie sytuacja, że pewna osoba nazwijmy go Klient złożyła
    doniesienie o domniemanym popełnionym przeze mnie przestępstwie. Na skutek
    tego przyszła policja do mojego rodzinnego domu, oraz w do innego też
    "rodzinnego" i narobiła zamieszania powodując niepokój i wrecz jak to
    nazwać naruszenie morlaności czy straty moralne moich bliskich no i
    naruszenie mojego dobrego imienia, bo pomówienie okazało się nieprawdą,
    został stracony mój - rodziny czas, nerwy i dobre imię. Nie zamierzam tego
    zostawić bezkarnie, bo nie może być tak, że każdy dla swojego wydzimisie
    będzie sobie składał jakieś skargi a ja spędzę więcej czasu na
    wyjaśnieniach niż na zajmowaniu się swoimi sprawami. Czy jest możliwość
    ukarania złośliwego kleinta i domagania się odszkodowania a conajmniej
    przeprosin za naruszenie praw i godności i straty moralne?
    Bardzo proszę o jakąś podpowiedź.

    poszkodowana

  • 2. Data: 2005-02-15 15:22:41
    Temat: Re: pomówienie - co zrobić
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "ekobieta.com" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ukarania złośliwego kleinta i domagania się odszkodowania a conajmniej
    > przeprosin za naruszenie praw i godności i straty moralne?

    Zgłoś przestępstwo z art.234 K.K.
    K.K czyli kodeks karny znajdziesz w necie.

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2005-02-15 18:02:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zgłoś przestępstwo z art.234 K.K.

    A skad wiesz, że popełniono takie przestępstwo?

  • 4. Data: 2005-02-15 18:03:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ekobieta.com" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo proszę o jakąś podpowiedź.

    Czego dotyczyło pomówienie i w jakiej formie miało miejsce.

  • 5. Data: 2005-02-15 18:17:23
    Od: "ekobieta.com" <d...@a...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2005 16:22:41 +0100, Leszek <l...@p...fm>
    napisał:

    > Zgłoś przestępstwo z art.234 K.K.
    > K.K czyli kodeks karny znajdziesz w necie.

    Dziękuję. Uważam, że nie można tego tak zostawić, bo to idzie z pieniędzy
    podatnika, uuchomiona prokuratura, policja i jeszcze nasz spokój zakłócony.

    > Pzdr
    > Leszek

    pozdrawiam dzięki za pomoc

    --
    Serwis dla kobiet
    wttp://www.ekobieta.com

  • 6. Data: 2005-02-15 18:34:09
    Od: "ekobieta.com" <d...@a...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2005 19:03:04 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

    > Użytkownik "ekobieta.com" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czego dotyczyło pomówienie i w jakiej formie miało miejsce.

    zostało zgłoszone na policję że nielegalnie kopiuję utwory muzyczne, czyli
    że jestem piratem. Nie wiem w jakiej formie, zostało to przez osobę
    zgłoszone na policję, poszło do prokuratury i jak napisałam następstwem
    było przeszukanie mieszkań z meldunkiem, niepokój rodziny i tym samym dla
    mnie to jest pomówienie, oskarzenie o przestępstwo, które nigdy nie miało
    miejsca. Nie ma u mnie ani jednejd cd pirackiej a co do piero kopiarni, co
    zresztą policja sprawdziła. Sprawa będzie zamknięta w poniedziałek, ale ja
    nie zamieerzam ot tak to odposcic za dużo nerwow to kosztowało. Mało tego
    osoba która oskarża nie jest ani muzykiem, ani autorem, a podała że na
    szkodę jej zostało dokonane przsetępstwo. Konkrety ja jestem muzykiem i
    robię podkłady cd, to jest jakaś zesta zawistnej osoby czy coś takiego.

  • 7. Data: 2005-02-15 20:33:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ekobieta.com" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    Skoro sprawa trafiła do prokuratury, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można
    założyć, że kobieta przynajmniej złożyła zawiadomienie o przestępstwie albo
    została przesłuchana w charakterze świadka. Możesz teraz złożyć Ty
    zawiadomienie, że Cię pomówiła. Nie gwarantuję Ci sukcesu, bowiem nie wiemy,
    co kobieta zeznała. Jeśli zeznała, że nocą słyszy przez ścianę podejrzane
    odgłosy i podejrzewa, ze możesz nielegalnie kopiować płyty, a prokurator na
    tej podstawie wydał nakaz przeszukania, to już raczej pretensje do
    prokuratora, niż kobiety. Generalnie wiele zależy od tego, co ona zeznała,
    ale tego, jeśli nie przedstawiono Ci zarzutu, to się nie dowiesz tak łatwo,
    bowiem nie jesteś stroną tego postępowania.

    Sytuacja się zmieni, gdy złożysz zawiadomienie o przestępstwie pomówienia.
    Wówczas w tamtym postępowaniu będziesz pokrzywdzonym i będziesz miał wgląd w
    akta. Naturalną koleją będzie włączenie do akt odpisu tamtego umorzonego
    postępowania. Wówczas będziesz mógł zobaczyć, kto i co zeznał i podjąć
    odpowiednie kroki.

    I od tego bym zaczął generalnie. Dopiero po uznaniu winy sprawczyni wysuwał
    bym roszczenia cywilne. Bowiem udowodnienie jej w procesie cywilnym bez
    procesu karnego winy nie będzie łatwe. Sprawa rozbije się choćby o brak
    możliwości wykazania przez Ciebie, ze to jej zeznania doprowadziły do tego
    przeszukania.

  • 8. Data: 2005-02-15 23:22:50
    Od: "ekobieta.com" <d...@a...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2005 21:33:17 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

> [...]
    > można
    > założyć, że kobieta przynajmniej złożyła zawiadomienie o przestępstwie

    Tak ona złożyła zawiadomienie.

> [...]
    > procesu karnego winy nie będzie łatwe. Sprawa rozbije się choćby o brak
    > możliwości wykazania przez Ciebie, ze to jej zeznania doprowadziły do

    Dziękuję za pożądne konkrety, bardzo mi pomogłeś.
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-02-16 11:20:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > akta. Naturalną koleją będzie włączenie do akt odpisu tamtego umorzonego
    > postępowania. Wówczas będziesz mógł zobaczyć, kto i co zeznał i podjąć

    a mozde jeszcze dojsc skladanie falszywych zeznan? Czy z art 234 tego sie
    nie stosuje?

    P.

  • 10. Data: 2005-02-16 17:12:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a mozde jeszcze dojsc skladanie falszywych zeznan? Czy z art 234 tego sie
    > nie stosuje?

    Oczywiście, że może dojść. Ale nie wiemy na jakiej podstawie wydano ów
    nakażą przeszukania, toteż najpierw by trzeba było się zorientować. Pytający
    nie ma innego sposobu się dowiedzieć, jak złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie.