  • 11. Data: 2003-11-25 06:32:03
    Temat: Re: rewizja bez nakazu ?
    Od: "Psychik" <p...@c...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Errr... Blad - policja ma prawo wejsc a wiec ty masz obowiazek otworzyc.
    > Patrz - art.219 i 220 kpk.

    no to pozwole sobie zacytowac:

    Art. 219 [Podstawa przeszukania]
    § 1. W celu wykrycia lub zatrzymania albo
    przymusowego doprowadzenia osoby podejrzanej, a także w celu znalezienia
    rzeczy mogących stanowić dowód w sprawie lub podlegających zajęciu w
    postępowaniu karnym, można dokonać przeszukania pomieszczeń i innych miejsc,
    jeżeli istnieją uzasadnione podstawy do przypuszczenia, że osoba podejrzana
    lub wymienione rzeczy tam się znajdują.
    § 2. W celu znalezienia rzeczy wymienionych w § 1 i pod warunkiem określonym
    w tym przepisie można też dokonać przeszukania osoby, jej odzieży i
    podręcznych przedmiotów.

    Art. 220 [Przeprowadzenie przeszukania]
    § 1. Przeszukania może dokonać
    prokurator albo na polecenie sądu lub prokuratora Policja, a w wypadkach
    wskazanych w ustawie także inny organ.
    § 2. Postanowienie sądu lub prokuratora należy okazać osobie, u której
    przeszukanie ma być przeprowadzone.
    § 3. W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub
    prokuratora nie mogło być wydane, stosuje się odpowiednio art. 217 § 3.

    Art. 217 [Wydanie rzeczy]
    § 3. Jeżeli wydania żąda organ nie będący prokuratorem, przedstawia osobie
    mającej u siebie rzeczy podlegające wydaniu postanowienie sądu lub
    prokuratora, a gdy uzyskanie postanowienia nie było uprzednio możliwe,
    okazuje nakaz kierownika swojej jednostki lub legitymację służbową, a
    następnie zwraca się niezwłocznie do sądu lub prokuratora o zatwierdzenie
    zatrzymania rzeczy. Osobie tej należy doręczyć, w terminie 7 dni od
    zatrzymania rzeczy, postanowienie sądu lub prokuratora w przedmiocie
    zatwierdzenia tej czynności.

    czyli tak jak piszesz, ma prawo wejsc, ale Z nakazem. nie ma nakazu -
    nie otwierac. czy tez zle to interpretuje, to wyjasnij mi to prosze.

    psychik.

  • 12. Data: 2003-11-25 06:51:47
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Arek wrote:
    > a zgodę na przeszukanie przedstawić do trzech dni po przeszukaniu.

    Wiesz, jest jeszcze gorzej niz myślałeś, 7 dni.

    KG

  • 13. Data: 2003-11-25 06:52:55
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Psychik wrote:
> [...]
    >
    > czyli tak jak piszesz, ma prawo wejsc, ale Z nakazem. nie ma nakazu -
    > nie otwierac. czy tez zle to interpretuje, to wyjasnij mi to prosze.

    to jeszcze raz art.217§3, od słów "a gdy uzyskanie postanowienia nie
    było możliwe..."

    KG

  • 14. Data: 2003-11-25 06:53:37
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    przedstawiasz stary stan prawny nowy 220 § 3 brzmi

    § 3. W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub
    prokuratora nie mogło zostać wydane, organ dokonujący przeszukania okazuje
    nakaz kierownika swojej jednostki lub legitymację służbową, a następnie
    zwraca się niezwłocznie do sądu lub prokuratora o zatwierdzenie
    przeszukania. Postanowienie sądu lub prokuratora w przedmiocie zatwierdzenia
    należy doręczyć osobie, u której dokonano przeszukania, w terminie 7 dni od
    daty czynności na zgłoszone do protokołu żądanie tej osoby. O prawie
    zgłoszenia żądania należy ją pouczyć.

    ... i wszytsko jasne

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 15. Data: 2003-11-25 08:17:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    kam rzecze:
    > Wiesz, jest jeszcze gorzej niz myślałeś, 7 dni.

    A całkiem możliwe. Ale to już nie robi różnicy, nawet jakby
    to był dzień PO.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2003-11-25 14:02:52
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    .
    > przedstawiasz stary stan prawny nowy 220 § 3 brzmi.
    >
    > ... i wszytsko jasne

    Dzieki za "substytucje" :-)))

    Depi.

  • 17. Data: 2003-11-25 15:12:39
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "przemo" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Daj spokój - ma P R A W O - czy nie ?

    Masz też kogo pytać.

    Pozdr
    Leszek

  • 18. Data: 2003-11-25 15:15:00
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości

    > Wiesz, jest jeszcze gorzej niz myślałeś, 7 dni.

    Mała poprawka. Arek nie myśli ;))

    Leszek

  • 19. Data: 2003-11-25 20:19:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie Policja ma prawo niemal wszędzie wejść na przeszukanie na
    podstawie nakazu kierownika jednostki lub nawet legitymacji służbowej. W
    różnych ustawach umieszczono kilka wyjątków. Tak z głowy, to do wyjątków
    należą uczelnie, obiekty MON, przedstawicielstwa dyplomatyczne.
    Podejrzewam, bo nie chce mi się teraz szukać, że do wyjątków pewnie należy
    jeszcze Sejm i Senat, kancelaria Prezydenta.

    W wypadku uczelni obowiązek ten można "obejść" poprzez zawarcie z Rektorem
    stałej umowy o współpracy. Jeśli w umowie będzie zawarte stałe zezwolenie,
    to już będą mogli wchodzić na teren uczelni. W wypadku akademików jednak
    każdy pokój stanowi odrębne lokum, więc trzeba by moim zdaniem w każdym
    pokoju osobno pisać protokół. W końcu każdy z mieszkańców ma prawo wnieść
    zażalenie na tę czynność. No w każdym razie moim zdaniem nie można
    przeprowadzić kontroli na zasadzie komisyjnego obejścia pokoi.

    Co do przybierania innych osób do kontroli, to Policjant ma prawo przybrać
    biegłego, specjalistę albo nawet postronną osobę. Wzmiankuje się o tym w
    protokole i tyle.

  • 20. Data: 2003-11-26 03:12:12
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > zażalenie na tę czynność. No w każdym razie moim zdaniem nie można
    > przeprowadzić kontroli na zasadzie komisyjnego obejścia pokoi.
    Ale jak to?
    Przecież akademik to nie jest "zwykły" teren uczelni. W końcu płacę za
    lokal i w nim mieszkam, jestem zameldowany, to coś jak hotel.
    Czy można dostać nakaz na cały hotel? albo na cały akademik?
    Czy mogą sobie wejść jak chcą wszędzie bez choćby cienia podejrzenia i
    przetrzepać mi pokój?

    chester
    --
    Używam MozilliPL, a Ty? MozillaPL: http://www.MozillaPL.org