  • 1. Data: 2008-06-21 16:42:27
    Temat: remont mieszkania - umowa
    Od: Rafał Jeżak <r...@N...gmail.com>

    Witam,

    mam zamiar niedługo zlecić remont pewnej firmie, nie jest to jakaś duża
    firma, pewnie właściciel i 1-2 pracowników. Jaką umowę z nimi spisać,
    żeby po zakończeniu remontu nie było problemów? Znajomy już raz tak się
    umówił na pewną kwotę przed remontem, a po remoncie była ona prawie dwa
    razy wyższa, chciałbym uniknąć takiej sytuacji.

    --
    Rafał Jeżak
    rjezak.(at).gmail.(dot).com

  • 2. Data: 2008-06-21 16:45:40
    Temat: Re: remont mieszkania - umowa
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > pewną kwotę przed remontem, a po remoncie była ona prawie dwa razy wyższa,

    A nie była dwa razy wyższa z powodów, których nie dało się przewidzieć w trakcie
    wyceny prac?

  • 3. Data: 2008-06-21 17:08:26
    Od: Rafał Jeżak <r...@N...gmail.com>

    s...@a...pl pisze:
    > A nie była dwa razy wyższa z powodów, których nie dało się przewidzieć w
    > trakcie wyceny prac?
    Po części tak, ale niektóre rzeczy bardzo mocno były naciągane. Po
    prostu chcę to sprecyzować na początku, a później ewentualnie po
    konsultacji dopłacić.

    --
    Rafał Jeżak
    rjezak.(at).gmail.(dot).com

  • 4. Data: 2008-06-21 19:02:34
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Rafał Jeżak pisze:
    > Po części tak, ale niektóre rzeczy bardzo mocno były naciągane. Po
    > prostu chcę to sprecyzować na początku, a później ewentualnie po
    > konsultacji dopłacić.

    Zadbaj o to, zeby byla mowa o wynagrodzeniu ryczaltowym za dane prace,
    przy maksymalnym sprecyzowaniu i wycenie poszczegolnych prac

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2008-06-21 20:51:39
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > A nie była dwa razy wyższa z powodów, których nie dało się przewidzieć w
    > trakcie wyceny prac?

    Ja dwa lata temu robiłem remont. Przyjechał "szef" - wycenił, ale
    zapowiedział, że kwota może byc wyższa/niższa o 10% - ok rozumiem.
    Po remoncie przyjechał wycenił drugi raz. Wyszło mu 130% więcej. Położyłem
    mu umuwioną wcześniej kwotę na schodach i poprosiłem, żeby wziął albo wezwał
    policję. Szukał bardzo robót dodatkowych, które to rzekomo wyszły w czasie
    remontu ale jakoś marnie mu to wyszło.
    Wziął kasę i jakoś do policji mu spieszno nie było.

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2008-06-22 07:47:12
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Rafał Jeżak" <r...@N...gmail.com> napisał w wiadomości
    > Znajomy już raz tak się umówił na pewną kwotę przed remontem, a po remoncie
    > była ona prawie dwa razy wyższa, chciałbym uniknąć takiej sytuacji.
    Ja zawsze wpisuję następujące kwestie:
    1. Płacę dopiero, jak całość prac jest zrobiona
    2. Do umowy załączony jest szczegółowy wykaz prac wraz z ich wyceną
    3. Wszelkie zmiany umowy, w tym zmiany zakresu prac, wymagają formy pisemnej pod
    rygorem nieważności
    4. W przypadku zaistnienia sytuacji nieprzewidzianych na początku prac
    (niedających się przewidzieć), które znacząco wpływają na zakres prac i cenę,
    wykonawca jest zobowiązany powiadomić o tym zleceniodawcę przed kontynuowaniem
    prac.