  • 1. Data: 2008-06-21 09:45:21
    Temat: Paszport tymczasowy...
    Od: Michal_K <m...@n...org>

    No i lipa- nieco się zagapiłem, wyjazd w przyszły czwartek(3.07). A
    udając się do Bułgarii i Grecji nie sposób nie zahaczyć o Turcję, tyle,
    że paszport skończył się 16 czerwca br...
    Jedyną prawną szansą jest chyba paszport tymczasowy? Jak sprawdzają w
    praktyce to, czy mój przypadek kwalifikuje się do:

    Paszport tymczasowy nie zawiera biometrii. Wydawany jest on:

    * dzieciom do ukończenia 5 roku życia,
    * obywatelom polskim przebywającym za granicą na czas oczekiwania
    na paszport 10-letni lub na powrót do kraju w przypadku zagubienia
    paszportu,
    * w przypadkach nagłych, związanych z chorobą lub pogrzebem członka
    rodziny albo potrzebą pilnego wyjazdu za granicę.

    Pkt 3? Wystarczy jakaś bajka (a może nawet prawda) czy potrzeba jakieś
    dokumenty świadczące o pogrzebie/czymkolwiek? Jak interpretują tą
    potrzebę "pilnego wyjazdu"? Czy po prostu jestem na łasce/niełasce pani
    kierownik biura?

  • 2. Data: 2008-06-21 14:11:53
    Temat: Re: Paszport tymczasowy...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal_K" <m...@n...org> napisał w wiadomości

    Problem polega raczej na tym, czy Turcy Cię wpuszczą bez paszportu lub z
    nieważnym paszportem. raczej wątpię.

  • 3. Data: 2008-06-21 15:03:50
    Od: Michal_K <m...@n...org>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Michal_K" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    >
    > Problem polega raczej na tym, czy Turcy Cię wpuszczą bez paszportu lub z
    > nieważnym paszportem. raczej wątpię.
    No właśnie rzecz w tym, że na pewno nie- dlatego chciałbym wyrobić
    tymczasowy. Ponoć nie różni się niczym poza okresem ważności. Bez
    czegokolwiek nie będę próbować nawet i pozostanie sama Grecja... :(

    --
    Michał

  • 4. Data: 2008-06-30 11:15:17
    Od: akanid <a...@b...spamu.prosze.wp.pl>

    Michal_K pisze:
    > Ponoć nie różni się niczym poza okresem ważności.

    niby tak. ale moj brat jak go kieszonkowcy zrobili w barcelonie i
    ukradli wszystkie dokumenty to mial problemy na lotnisku. jakos nie
    bardzo wiedzieli co to jest ten paszport tymczasowy i w koncu go puscili
    ale bylo to wiecej klótni i gadania jak potrzeba....

    akanid