  • 1. Data: 2008-06-20 19:11:21
    Temat: mandat
    Od: c...@o...pl

    Witam! Na poczatku kwietnia, przekroczylam dozwolona predkosc i pech
    chcial, ze fotoradar to zauwazyl ;) Jednak nadal nie dostalam
    zadnego mandatu. Jak dlugo mozna na niego czekac? Moze ktos to wie?
    Grazka

  • 2. Data: 2008-06-20 20:02:50
    Temat: Re: mandat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2008, c...@o...pl wrote:

    > Witam! Na poczatku kwietnia, przekroczylam dozwolona predkosc i pech
    > chcial, ze fotoradar to zauwazyl ;) Jednak nadal nie dostalam
    > zadnego mandatu.

    Groźnie brzmi :]

    > Jak dlugo mozna na niego czekac?

    AFAIR jakieś 30 dni plus czas docierania poczty (zdaje się ze ciągle
    strajkuje, prawda?)
    Nie zmieszczenie się w tych 30 dniach z "zapoznaniem się przez
    funkcjonariusza" skutkuje odesłaniem sprawy do sądu.
    I grzywną zamiast mandatu (plus koszty sądowe)...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-20 22:13:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <c...@o...pl> napisal w wiadomosci
    y.googlegroups.com...

    Po roku sie przedawni, chyba ze akta trafia do sadu - wówczas dwa lata.

  • 4. Data: 2008-06-20 22:14:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    c...@o...pl wrote:
> [...]
    > chcial, ze fotoradar to zauwazyl ;) Jednak nadal nie dostalam
    > zadnego mandatu. Jak dlugo mozna na niego czekac? Moze ktos to wie?

    30 dni plus poczta.
    Skoro nie doszło, to albo madnat wcięło i sobie odliczą od zwrotu
    podatku, albo policjanci się nie wyrobili i dostaniesz pisemko z sądu.

  • 5. Data: 2008-06-21 20:52:33
    Od: c...@o...pl

> [...]
    > funkcjonariusza" skutkuje odesłaniem sprawy do sądu.
    > I grzywną zamiast mandatu (plus koszty sądowe)...

    Brzmi rzeczywisicie groznie! Ale co to dokladnie moze oznaczac dla
    mnie?
    Grazka

  • 6. Data: 2008-06-22 05:53:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    c...@o...pl pisze:
    > Brzmi rzeczywisicie groznie! Ale co to dokladnie moze oznaczac dla
    > mnie?

    co najmniej 80 złotych więcej do zapłacenia

    KG

  • 7. Data: 2008-06-23 19:52:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0806202200500.2640@quad>:

    > Groźnie brzmi :]

    Bardzo :)

> [...]
    > Nie zmieszczenie się w tych 30 dniach z "zapoznaniem się przez
    > funkcjonariusza" skutkuje odesłaniem sprawy do sądu.

    To nie tak. Funkcjonariusz zanim sprawę do sądu odeśle, to powinien
    porozmawiać w posiadaczem pojazdu, bo po diabła sądu głowę zawracać nie
    mając sprawcy.

    > I grzywną zamiast mandatu

    A to jakaś różnica jest? ;P

    > (plus koszty sądowe)...

    Niewątpliwie ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-06-23 20:57:23
    Od: d...@i...pl

    Witam
    On 20 Cze, 21:11, c...@o...pl wrote:
> [...]
    > chcial, ze fotoradar to zauwazyl ;) Jednak nadal nie dostalam
    > zadnego mandatu. Jak dlugo mozna na niego czekac? Moze ktos to wie?

    Czekać można kilka miesięcy, aż sprawa po 30 dniach od wykroczenia
    trafi do sądu grodzkiego, a następnie sąd (poprzez policję) znajdzie
    sprawcę. Później sąd zaocznie skaże na karę grzywny i zwolni, albo nie
    zwolni z kosztów postępowania (70 - 80 zł). Mnie zwolnił.
    Pozdro

  • 9. Data: 2008-06-23 21:22:22
    Od: c...@o...pl

    On 23 Cze, 22:57, d...@i...pl wrote:
> [...]
    > sprawcę. Później sąd zaocznie skaże na karę grzywny i zwolni, albo nie
    > zwolni z kosztów postępowania (70 - 80 zł). Mnie zwolnił.

    Rany! Jakie to wszystko pogmatwane! Przeciez sprawca jestem ja! To moj
    samochod, zarejestrowany na mnie i ja nim jechalam! Wiec teoretycznie
    nie powinno byc trudno mnie znalezc! No ale coz, nadal bede czekac :(
    Dzieki

  • 10. Data: 2008-06-24 20:32:05
    Od: d...@i...pl

    Trzeba swoje odczekać. Niejakim pocieszeniem jest to, że czas
    przedawnienia punktów biegnie od momentu popełnienia wykroczenia. No i
    oczywiście można próbować się odwołać w przypadku obciążenia kosztami
    postępowania.