  • 1. Data: 2002-05-28 06:59:59
    Temat: remont kamienicy a mieszkanie własnościowe
    Od: "Ewa " <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Znajomy prosił mnie o zasięgnięcie waszej opinii w następującej sprawie:
    Znajomy ma mieszkanie własnościowe w kamienicy w której część mieszkań jast
    komunalna. W tym roku gmina planuje dość kosztowny remont kamienicy za który
    właścciele wykupionych mieszkań muszą płacić. Problem w tym, że znajomy jest
    drugi rok bez pracy, jego żona zarabia grosze i mają masę długów. Znajomy po
    prostu nie ma możliwości zapłaty za ten remont. Jaka jest jego sytuacja
    prawna i jakie widzicie możliwości wybrnięcia z niej? Znajomy jest załamany,
    w urzędzie postraszyli go eksmisją, czy to możliwe?
    Pozdr. Ewa

  • 2. Data: 2002-05-28 11:14:34
    Temat: Re: remont kamienicy a mieszkanie własnościowe
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 May 2002, Ewa wrote:
    [...]
> [...]
    >+ właścciele wykupionych mieszkań muszą płacić. Problem w tym, że znajomy jest

    Pytanie konkursowe (wydawałoby się że nietrudne):
    - ilu tych właścicieli jest, ile mieszkań "ma" w zarządzie administracja ?
    - kto i jak podjął decyzję o remoncie ?
    [...]
    >+ prostu nie ma możliwości zapłaty za ten remont. Jaka jest jego sytuacja
    >+ prawna i jakie widzicie możliwości wybrnięcia z niej? Znajomy jest załamany,
    >+ w urzędzie postraszyli go eksmisją, czy to możliwe?

    Nie tak proste, ale jeśli remont "prawomocny" - możliwe :(
    Mieszkanie się sprzedaje i pokrywa dług.
    Głównie lokatorów się chroni, właściciel choćby z głodu padł
    ma dopilnować "stanu obiektu" i już.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-29 09:47:47
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    > Mieszkanie się sprzedaje i pokrywa dług.
    > Głównie lokatorów się chroni, właściciel choćby z głodu padł

    To jest dokladnie taka sama zasada jaka obowiazuje w Nowym Jorku.
    Wlasciciel jest zobowiazany do remontow domu , ktory wynajmuje
    lokatorom.
    Gdy nie ma kasy, a dom wymaga remontu to miasto ustanawia zarzadce
    z urzedu i ten zleca firmom wykonanie remontu i obciaza kosztami
    hipoteke nieruchomosci.
    Dlatego wiele domow stoi pustych, bo mniej to kosztuje niz przymusowy
    remont, ktorego czynsze nie pokryja.
    Nie wiedzialem ze w Polsce obowiazuje juz podobna praktyka.

    Jacek