  • 1. Data: 2002-05-28 00:35:49
    Temat: też rozwód - inny
    Od: "Rom" <m...@i...pl>

    obie strony sa zgodne, bez orzekania winy.

    1. Ile trwa przeciętnie?
    2. czy konieczny adwokat?
    3. ile to kosztuje?
    4. podział majątku jak sie robi i od kiedy kończy się wspólnota majątkowa

    dzięki z góry za info :)))

  • 2. Data: 2002-05-28 05:42:45
    Temat: Re: też rozwód - inny
    Od: "Sławomir Partyka" <p...@e...com.pl>

    Użytkownik "Rom" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > obie strony sa zgodne, bez orzekania winy.

    Zakładam, że nie macie dzieci.

    > 1. Ile trwa przeciętnie?

    U mnie trwało 5 miesięcy ale pewnie dlatego tak długo, ponieważ działo się
    to w porze wakacyjnej. W tym były dwie sprawy sądowe.

    > 2. czy konieczny adwokat?

    Nie

    > 3. ile to kosztuje?

    Sąd ustala kwotę na podstawie zarobków stron. Jeśli bez orzekania o winie to
    prawdopodobnie podzieli tę kwotę na pół dla każdej ze stron. U mnie - 1200
    PLN

    > 4. podział majątku jak sie robi i od kiedy kończy się wspólnota majątkowa

    Nie musisz w ogóle tego robić. Sąd się pyta czy podział majątku sami
    zrobicie i jeśli jesteście zgodni to go więcej nic nie interesuje. Możecie
    podzielić się materią i pójść każdy w swoją stronę. Radziłbym jednak spisać
    wszystko na papierze i podzielić się podpisując papier wraz z jakimiś
    świadkami (każda strona swojego świadka). Przynajmniej w przyszłość nikt nie
    będzie się czepiał. Niektóre przedmioty jak np. samochód lub mieszkanie
    należy "podzielić" notarialnie.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia!
    SP

  • 3. Data: 2002-05-28 06:58:11
    Temat: Odp: też rozwód - inny
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sławomir Partyka <p...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acv5ai$ma7$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Rom" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    Różnie to zależy od wielkości wpływu spraw w danym sądzie,i sytuacji jaka
    mimo wszystko sie wyklaruje na sali rozpraw. To zależy nie tylko od Twojej
    decyzji ale i od strony być może nie będzie tego samego zdania co Ty.

    > to w porze wakacyjnej. W tym były dwie sprawy sądowe.
    Fakt sprawy są przekładane ze względu na wakacje ale niekoniecznie:-)

    wpis tymczasowy w sprawie o rozwód wynosi 20 do 600 zł.
    wpis końcowy zasądza się po zakończeniu postępowania zaliczając na poczet
    wpłacony wpis tymczasowy.

    majątkowa

    Podziału majątku można dokonać przy rozwodzie zawierając w tresci pozwu
    jego spis i propozycje jego podziału.
    Gdy z jakiś przyczyn nie dokona sie podziału na sprawie rozwodowej. Sędzia
    pouczy o możliwości jego podziału na drodze cywilnej.

> [...]
    nie
    > będzie się czepiał. Niektóre przedmioty jak np. samochód lub mieszkanie

    Nie zrobiłam ciach :-) ewentualnie takie rozwiązanie może zaistnieć. Chociaż
    nie jestem zwolenniczka, przy złym dokonaniu tak w końcowym efekcie trafia
    się do sądu .
    Pozdrowienia Sandra

  • 4. Data: 2002-05-28 08:39:21
    Od: "Rom" <m...@i...pl>

    dziękuję za informacje :)))
    Musimy ze względu na pkt 4., takie życie