  • 1. Data: 2002-05-27 23:39:51
    Temat: Jak pisać reklamację do NOM
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    Ave Impera :)

    Wszytkim, którzy się zastanawiają czy zapłacic NOM-owi za rozmowy,
    polecam świeżo wywieszoną (nadesłaną przez niestrudzonego Telesfora)
    treść na FAQ.
    Anons wisi na głównej stronie.

    Pozdrawiam :)

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 2. Data: 2002-05-28 07:02:55
    Temat: Re: Jak pisać reklamację do NOM
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@s...pl.invalid> napisał w wiadomości:
> [...]
    >
    > --
    > TOM @ HOME
    > GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

    A może lepiej od razu sugerować żeby nie płacić i jednocześnie wykrzykiwać
    "NIECH NAM TPSA ROŚNIE W SIŁĘ".
    Polska to naprawdę dziwny kraj.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-05-28 07:29:58
    Od: "wp" <n...@w...pl>

    > polecam świeżo wywieszoną (nadesłaną przez niestrudzonego Telesfora)
    > treść na FAQ.
    > Anons wisi na głównej stronie.

    czyli gdzie?

  • 4. Data: 2002-05-28 07:34:53
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A może lepiej od razu sugerować żeby nie płacić i jednocześnie wykrzykiwać
    > "NIECH NAM TPSA ROŚNIE W SIŁĘ".
    > Polska to naprawdę dziwny kraj.

    Wolisz wspierać monopolistów w innych dziedzinach? Sprawdź, kto jest
    udziałowcem NOM.
    Co do faktur, to mam wątpliwości, czy nie naruszają ustawy o ochronie danych
    osobowych (czy ktoś udostępniałe je NOMowi, albo wyrażał na to zgodę?).
    Czy bez umowy VATowcy mogą z takiej fakturki odliczyć VAT i wrzucić w
    koszty?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-28 07:44:29
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > A może lepiej od razu sugerować żeby nie płacić i jednocześnie wykrzykiwać
    > "NIECH NAM TPSA ROŚNIE W SIŁĘ".
    > Polska to naprawdę dziwny kraj.

    Jeszcze jedna analogia do tej sytuacji mi się nasunęła:
    To trochę tak, jakby teraz przyszedł do Ciebie gostek np. z kopalni węgla w
    Koziej Wulce z fakturą, bo zużywasz prąd, który dostarcza Ci STOEN a został
    wyprodukowany z jego węgla. A przyszedł z fakturą do Ciebie, bo STOEN nie
    chce mu zapłacić.

    Analogicznie można dostać fakturę z rosyjskich kopalni gazu czy ropy
    naftowej.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-05-28 07:47:10
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    > A może lepiej od razu sugerować żeby nie płacić i jednocześnie wykrzykiwać
    > "NIECH NAM TPSA ROŚNIE W SIŁĘ".
    > Polska to naprawdę dziwny kraj.

    Jak widzisz autor reklamacji nie kwestionuje faktu korzystania z usług NOM i
    chęci zapłacenia za nie. Domaga się tylko wystawienia mu zgodnej z prawem
    faktury.

    Sytuacja jest mniej więcej taka. Zgodnie z regulaminem obowiązującym w
    okresie korzystania z usług NOM fakturę miał wystawić mi mój operator
    lokalny (TPSA). Po 10 miesiącach regulamin zmieniono i na tej podstawie
    fakturę wystawił NOM.

    Dokładnie w ten sam sposób NOM może zmienić cennik i stwierdzić, że za
    rozmowy od 1 lipca 2001 należy płacić nie 0,40 zł/min tylko 4,00 zł / min. i
    przysłać ci fakturę wystawioną po zmianie cennika ale za usługi dostarczone
    przed. Widzisz różnicę? Tez nie będziesz protestował?

    Moim zdaniem sprawa jest prosta i do wygrania przed każdym sądem.

    Ponoć żyjemy w państwie prawa. I tak naprawdę to nie do końca za zaistniałą
    sytuacje winna jest TPSA. Może NOM zechciałby wytoczyć proces "państwu
    polskiemu"?

    BTW, czy wiecie, że TPSA odwołując się do Sądu Antymonopolowego przeciwko
    decyzji UOKiK nakładającej na nią karę 54 mln. zł za dziesięcioletnie
    łupienie nas opłatami za połączenia międzymiastowe zarzuciła UOKiK łamanie
    Konstytucji Rzeczpospolitej?

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 7. Data: 2002-05-28 10:23:15
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:acvkcn$g04$1@news.tpi.pl...

> [...]
    zaistniałą
    > sytuacje winna jest TPSA. Może NOM zechciałby wytoczyć proces

    Powinna. Za całe zamieszanie odpowiada Ministerstwo Łączności lub
    Urząd Regulacji Telekomunikacji - obie instytucje państwowe. To one
    nakazały NOM-owi rozliczanie się poprzez TEPS-ę. TPSA wygrała sprawę,
    URT zlikwidowano, Ministerstwo - nawet nie wiem czy istnieje i NOM
    został na lodzie. A TPSA odwołuje się od każdego niekorzystnego
    wyroku, blokuje dostęp innych operatorów do sieci i nie zamierza z
    monopolu rezygnować (czemu się nie dziwię).

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 8. Data: 2002-05-28 11:22:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 May 2002, Kaizen wrote:

> [...]
    >+ osobowych (czy ktoś udostępniałe je NOMowi, albo wyrażał na to zgodę?).

    Podzielam. I prawdą jest, że jakby któraś sieć hipermarketów
    zrobiła podobny numer ze zmianą regulaminu po dostarczeniu
    usługi to byłaby awantura :)
    Zdanie że nasi ustawodawcy są przyczyną główną (zamieszania) również
    podzielam :>

    >+ Czy bez umowy VATowcy mogą z takiej fakturki odliczyć VAT i wrzucić w
    >+ koszty?

    Jestem zaszokowany !
    Wyszło na to, że fakturę na 2 taśmy klejące, paczkę spinaczy
    i coś tam jeszcze (razem złotych polskich 16) wziąłem w sklepie
    nielegalnie - bo umowy niet...

    -;>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (nie planujący sądzenia się z NOMem, coś 20zł)

  • 9. Data: 2002-05-28 15:16:12
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Zgodnie z tym co napisal TOM na http://www.telefonia.skonet.pl

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 10. Data: 2002-05-28 17:56:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 28 May 2002 09:34:53 +0200), "Kaizen"
    <x...@c...sz> był(a) napisał(a):

    >Wolisz wspierać monopolistów w innych dziedzinach? Sprawdź, kto jest
    >udziałowcem NOM.

    Ta... To po co dzwoniłeś nimi? Trza było skorzystać Netii...

    >Co do faktur, to mam wątpliwości, czy nie naruszają ustawy o ochronie danych
    >osobowych (czy ktoś udostępniałe je NOMowi, albo wyrażał na to zgodę?).

    Nie. To TPSA wystawia w imieniu NOMa...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)