  • 1. Data: 2007-04-02 23:14:34
    Temat: rękojma na buty z allegro?
    Od: "Kalinka" <k...@p...onet.pl>

    Może ktoś się orientuje.
    Buty kupione na allegro od firmy, nie od osoby prywatnej. Cena niezbyt
    wysoka, ale powyżej 100 zł. Data zakupu - listopad 2006.
    W marcu 2007 buty się psują - na obu rozdziera się materiał w tych samych
    miejscach. Powód - żeby je założyć trzeba ciągnąć za cholewki, bo to kozaki
    i te cholewki nie wytrzymały.
    Pytanie - czy w związku z powyższym mam prawo domagac się naprawy/nowych
    butów/oddania pieniędzy? W butach nie da się już chodzić, bo rozdarcia są
    bardzo widoczne, a i zaszyć nie bardzo jest jak. Zresztą wada będzie się
    odnawiać.
    Dziękuję i czekam na rady
    K.

  • 2. Data: 2007-04-02 23:58:58
    Temat: Re: rękojma na buty z allegro?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.04.2007 Kalinka <k...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > butów/oddania pieniędzy? W butach nie da się już chodzić, bo rozdarcia są

    Możesz reklamować z tyt. niezgodności z umową. Masz czas maks. do końca
    tego miesiąca (6 miesięcy od daty zakupu) aby zrobić to z grubsza
    bezproblemowo.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-04-03 10:09:15
    Od: "Kalinka" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Możesz reklamować z tyt. niezgodności z umową. Masz czas maks. do końca
    > tego miesiąca (6 miesięcy od daty zakupu) aby zrobić to z grubsza
    > bezproblemowo.

    Dziękuję z aodpowiedź. Czy możesz mi podpowiedzieć, na jaki paragraf mam się
    powołać pisząc do sprzedawcy? I czy mam żądać naprawy czy zwrotu pieniędzy?
    Pozdrawiam
    K.

  • 4. Data: 2007-04-03 13:33:18
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    > Dziękuję z aodpowiedź. Czy możesz mi podpowiedzieć, na jaki paragraf mam się
    > powołać pisząc do sprzedawcy?

    Najlepiej po prostu na całą Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej.

    > I czy mam żądać naprawy czy zwrotu pieniędzy?

    Jak wolisz.

    Art. 8.

    Ust.1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. [...]

    [...]

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy [...]

    Czyli jesli na przyklad nie naprawi, bo byloby to zbyt drogie, albo nie
    wymieni, bo na przyklad nie sprzedaje juz tego modelu, mozesz domagac sie
    zwrotu pieniedzy.

    Aha i na Twoją korzyść działa to, że jeśli w ciągu 14 dni sprzedawca nie
    odpowie na roszczenie, uznaje się reklamację za uznaną.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-04-03 13:35:33
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam ponownie,

    Nie doczytalem - w pytaniu bylo "naprawy czy zwrotu pieniedzy", wiec moje "jak
    wolisz" nie jest poprawne. No wiec mozesz albo naprawy lub wymiany na nowy, a
    w przypadku gdy to niemozliwe - zwrotu pieniedzy. Tak jak to dokladniej opisalem.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 6. Data: 2007-04-04 00:36:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.04.2007 Kalinka <k...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Dziękuję z aodpowiedź. Czy możesz mi podpowiedzieć, na jaki paragraf mam się
    > powołać pisząc do sprzedawcy? I czy mam żądać naprawy czy zwrotu pieniędzy?

    Poczytaj tutaj:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?
    topic=10

    PS. A na pszyszłość spróbuj najpierw google.

    --
    Marcin