  • 1. Data: 2004-11-12 18:52:24
    Temat: reklamacje po qpnie uzywanych przedmiotow
    Od: plecak <p...@o...pl>

    witam

    chcialbym sie dowiedziec czy sprzedajacy musi uwzglednic reklamacje w
    ponizszej sytuacji;

    Sprzedalem (za posrednicstwem gazety "anonse") sprzet RTV, w chwili
    sprzedazy dzialal on w pelni sprawnie, natomiast po kilku dniach popsul
    się, w momencie sprzedazy nie wspominalismy o ew. zwrocie etc.

    z gory dzi3kuje
    plc

  • 2. Data: 2004-11-12 21:38:58
    Temat: Re: reklamacje po qpnie uzywanych przedmiotow
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik plecak napisał:

> [...]
    > sprzedazy dzialal on w pelni sprawnie, natomiast po kilku dniach popsul
    > się, w momencie sprzedazy nie wspominalismy o ew. zwrocie etc.

    Udzielales pisemnej gwarancji ? Jezeli nie to odpowiedz brzmi nie.
    Zakladam, ze jestes osoba fizyczna, a sprzedany przedmiot nie byl
    zwiazany z prowadzeniem przez Ciebie dzialalnosci gospodarczej ( czyt.
    nie jestes przedsiebiorca ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-11-12 22:21:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cn3aha$qfq$2@news.onet.pl>, Mithos wrote:
    > Udzielales pisemnej gwarancji ? Jezeli nie to odpowiedz brzmi nie.

    A co wyłączyło rękojmię?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-11-12 22:44:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski wrote:
    > A co wyłączyło rękojmię?

    pewnie nic, ale pytanie czy kupującemu uda się wykazać 'przyczynę
    tkwiącą w rzeczy'

    KG

  • 5. Data: 2004-11-12 23:21:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cn3e6u$e2$1@news.onet.pl>, kam wrote:
    > pewnie nic, ale pytanie czy kupującemu uda się wykazać 'przyczynę
    > tkwiącą w rzeczy'

    W tym przypadku (sprzęt RTV) mogą być pewnie kłopoty (choć może się np.
    okazać że był tzw. zimny lut). ale w ogólnym to często możliwe, więc
    lepiej o tym wspomnieć.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-11-13 13:53:02
    Od: "teleron" <t...@w...pl>

    > W tym przypadku (sprzęt RTV) mogą być pewnie kłopoty (choć może się np.
    > okazać że był tzw. zimny lut). ale w ogólnym to często możliwe, więc
> [...]

    a ja mam pytanie z innej beczki
    niemcy na ebay stosują taką formułkę która wyłącza ich ze wszelkiej
    odpowiedzialności za rzecz którą sprzedają
    podobno jest to nawet jakiś przepis unijny.
    w takim razie będzie miał i u nas zastosowanie
    czy ktoś zna taką formułkę w języku polskim?
    albo własna krajowa lub wersja unijna.

  • 7. Data: 2004-11-13 14:11:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    teleron rzecze:
    [..]
    > niemcy na ebay stosują taką formułkę która wyłącza ich ze wszelkiej
    > odpowiedzialności za rzecz którą sprzedają
    > podobno jest to nawet jakiś przepis unijny.

    Jedyne co możesz mieć to złudzenia :)

    Nie ma takiej możliwości.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 8. Data: 2004-11-13 14:35:48
    Od: plecak <p...@o...pl>

    dziękuje wszystkim za odpowiedzi:>

  • 9. Data: 2004-11-14 02:20:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cn53p0$pkb$1@nemesis.news.tpi.pl>, teleron wrote:
> [...]
    > podobno jest to nawet jakiś przepis unijny.
    > w takim razie będzie miał i u nas zastosowanie
    > czy ktoś zna taką formułkę w języku polskim?

    Zależy. Jeśli jedną stroną umowy jest osoba fizyczna a drugą
    przedsiębiorca (sprzedaż konsumencka), to nie ma takiej formuły (nie da
    się wyłączyć). W pozostałych przypadkach zwykle stosuje się cos w stylu:
    "Oświadczam, że stan techniczny XXX jest mi znany". Mozna tez bardziej
    ogólnie "Strony oświadczają, że odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu
    rękojmi (Kodeks Cywilny, art. 556-576) zostaje wyłączona".

    --
    Marcin