    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacje po qpnie uzywanych przedmiotow
    Date: Sun, 14 Nov 2004 10:20:44 +0800

    In article <cn53p0$pkb$1@nemesis.news.tpi.pl>, teleron wrote:
    > a ja mam pytanie z innej beczki
    > niemcy na ebay stosują taką formułkę która wyłącza ich ze wszelkiej
    > odpowiedzialności za rzecz którą sprzedają
    > podobno jest to nawet jakiś przepis unijny.
    > w takim razie będzie miał i u nas zastosowanie
    > czy ktoś zna taką formułkę w języku polskim?
    > albo własna krajowa lub wersja unijna.

    Zależy. Jeśli jedną stroną umowy jest osoba fizyczna a drugą
    przedsiębiorca (sprzedaż konsumencka), to nie ma takiej formuły (nie da
    się wyłączyć). W pozostałych przypadkach zwykle stosuje się cos w stylu:
    "Oświadczam, że stan techniczny XXX jest mi znany". Mozna tez bardziej
    ogólnie "Strony oświadczają, że odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu
    rękojmi (Kodeks Cywilny, art. 556-576) zostaje wyłączona".

    --
    Marcin