  • 1. Data: 2009-04-13 18:32:19
    Temat: Obcokrajowiec w Polsce (EU) i wzgledy prawne.
    Od: euro <l...@w...pl>

    Witajcie,

    Razem z zona (obywatelka wloska) zastanawiamy sie zamieszkac na stale w
    Polsce. Ile kosztuje zabezpieczenie zdrowotne osoby ktora przyjezdza do
    naszego kraju na stale? Na co nalezy zwrocic uwage? Wychodze z zalozenia
    ze moja zona nie znajac jezyka polskiego szybko pracy nie znajdzie, a
    ubezpieczona musi byc.

    Poza tym na co polecacie z punktu prawnego zwrocic uwage? Jakie problemy
    moga wyniknac?

    Prosze o Wasze opinie i porade, powoli mamy dosc zycia w Niemczech...

    Dziekuje bardzo
    Euro

  • 2. Data: 2009-04-13 19:20:45
    Temat: Re: Obcokrajowiec w Polsce (EU) i wzgledy prawne.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    euro wrote:
> [...]
    > naszego kraju na stale? Na co nalezy zwrocic uwage? Wychodze z zalozenia
    > ze moja zona nie znajac jezyka polskiego szybko pracy nie znajdzie, a

    O ile ty będziesz pracował, to zgłaszasz ją do twojego ubezpieczenia,
    tak samo jak dzieci. Cała rodzina będzie ubezpieczona i będzie jechała
    na twoim ubezpieczeniu.
    Jedynej rzeczy, której nie wiem, to czy cokolwiek zmienia fakt, że nie
    jest obywatelem, ale nie powinno.

    > Poza tym na co polecacie z punktu prawnego zwrocic uwage? Jakie problemy
    > moga wyniknac?

    karte stałego pobytu na poczatek a potem obywatelstwo.
    bez tego przez wiele urzędów bez czołgu sie nie przebije.

  • 3. Data: 2009-04-13 20:02:43
    Od: euro <l...@w...pl>

    witek schrieb:

> [...]
    > na twoim ubezpieczeniu.
    > Jedynej rzeczy, której nie wiem, to czy cokolwiek zmienia fakt, że nie

    mysle ze nie powinno, przeciez jestesmy w EU. Razem z zona mieszkamy w
    Niemczech i nie ma zadnych problemow z socjalem mimo ze nie jestesmy
    obywatelami.

    > karte stałego pobytu na poczatek a potem obywatelstwo.
    > bez tego przez wiele urzędów bez czołgu sie nie przebije.

    z tego co wiem to na poczatku otrzymuje sie tymczasowa karte stalego
    pobytu a po 5 latach dopiero karte stalego pobytu.

    dzieki witek