  • 1. Data: 2002-11-08 11:07:41
    Temat: reklamacja na Poczcie Polskiej
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    Hej,

    złożyłem dziś reklamację dotyczącą zagubienia, lub niedostarczenia
    listu poleconego.

    W liście znajdowały się bardzo ważne dokumenty, które są mi niezbędne
    do wzięcia kredytu. Wiem, powinienem wybrać jakąś firmę kurierską,
    ale stało się i już.

    W każdym razie Poczta na rozpatrzenie reklamacji ma podobno aż 3
    miesiące, dla mnie to cała wieczność. Napisałem w dokumencie
    reklamacyjnym, że w razie zagubienia listu żadam 100 tys. PLN
    odszkodowania, na co pani się zaśmiała i powiedziała, że ustawowo
    przysługuje mi 50-krotność wartości znaczków, czyli coś około 100
    PLN. Jak powiedziała, zawartość koperty dla Poczty nie ma znaczenia.

    Czy mam jakieś szanse, żeby skrócić czas rozpatrzenia
    reklamacji/odnalezienia przesyłki?

    Ponowne zdobycie tych dokumentów wiąże się z ogromnymi trudnościami,
    m.in. z podróżami przez całą Polskę, wystawaniem w urzędach i
    oczywiście opłatami.

    Co mogę Poczcie zrobić? Choćby dla zasady?

    Mam dokument potwierdzający reklamację oraz kserokopię dowodu nadania
    podpisaną przez kierownika Poczty, niestety oryginał mi zabrano, choć
    probówałem do tego nie dopuścić.

    --
    w...@s...pl / Powered by Pentium 4 and Abit BD7 /
    tHe sTaGe diVInG cLUb #####################################

  • 2. Data: 2002-11-08 11:39:41
    Temat: Re: reklamacja na Poczcie Polskiej
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <X...@1...110.120.9> Wozik napisał(a):
    > złożyłem dziś reklamację dotyczącą zagubienia, lub niedostarczenia
    > listu poleconego.

    Może idź na pocztę nadania i na pocztę odbiorcy, weż bombonierę/flachę/10 zł i poproś

    kogoś, żeby poszukał, czy nie spadła?

    > Czy mam jakieś szanse, żeby skrócić czas rozpatrzenia
    > reklamacji/odnalezienia przesyłki?

    Z doświadczenia - NIE. :( Zgubili mi kiedyś podanie o przyjęcie na studia i skończyło

    się na przeprosinach i zwrocie jakiejś tam kwoty, też znikomej (stykło na kuriera i
    odreagowanie stresu w knajpie ;) mimo, że dla zasady chciałem im zrobić źle. Od teraz

    wszystko, co cenne i wartościowe, leci kurierem.

    > Ponowne zdobycie tych dokumentów wiąże się z ogromnymi trudnościami,
    > m.in. z podróżami przez całą Polskę, wystawaniem w urzędach i
    > oczywiście opłatami.

    To lepiej wsiadaj w pociąg...

    > Co mogę Poczcie zrobić? Choćby dla zasady?

    Nic, bo gdzieś (zabij, ale nie pamiętam gdzie, ale chyba w jakimś rozporządzeniu
    RM...) jest napisane, że jeśli przesyłka nie jest ubezpieczona, to odpowiadają do
    jakiejś tam kwoty.

    > Mam dokument potwierdzający reklamację oraz kserokopię dowodu nadania
    > podpisaną przez kierownika Poczty, niestety oryginał mi zabrano, choć
    > probówałem do tego nie dopuścić.

    Dlaczego oddałeś?! Nie wolno! To Twój dokument, jeśli im tak zależało, to trzeba było
    zanieść kopię poświadczoną przez notariusza, ma podobną wartość, jak oryginał! W
    razie czego podpis pana kierownika jest dla sądu g* warty.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2002-11-08 13:30:39
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Wozik" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    że ustawowo
    > przysługuje mi 50-krotność wartości znaczków, czyli coś około 100
    > PLN. Jak powiedziała, zawartość koperty dla Poczty nie ma znaczenia.

    niestety ale dokladnie tak jest...
    to byla tylko przesylka polecona a nie list wartosciwy
    mialem podobny przypadek jak wysylalem telefon za zaliczeneim pocztowym,
    telefon zaginal i nikogo nie obchodzila wartosc pobrania i samego telefonu,
    zwrocono mi 106 zl i tyle.

    pozdrawiam,

    carlo
    ******************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 4. Data: 2002-11-08 16:37:17
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    Wozik <w...@s...pl> dnia 08 lis 2002 napisał(a):

    > Hej,
    >
    > złożyłem dziś reklamację

    No i po sprawie, dokumenty doszły ;-) Uffff....

  • 5. Data: 2002-11-08 21:20:53
    Od: b...@p...onet.pl

    > No i po sprawie, dokumenty doszły ;-) Uffff....

    A teraz nie masz ochoty im pomarudzić? Czy przypadkiem przy liście polecinym
    nie ma jakiegoś terninu i jeżeli go Poczta nie dotrzyma to nie ma prawa do
    reklamacji i rekompensaty - dokumenty dotarły np. za późno...
    A jak ktoś chce poczytać o poczcie a przede wszystkim o skuteczności doręczę
    pism sądowych poprzez awizo, to zapraszam na poniższe - tekst drugi
    http://www.bezpartyjni.pl/html/main.php3

    Bezpartyjny

  • 6. Data: 2002-11-09 12:15:03
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    b...@p...onet.pl dnia 08 lis 2002 napisał(a):

    > A teraz nie masz ochoty im pomarudzić? Czy przypadkiem przy
    > liście polecinym nie ma jakiegoś terninu i jeżeli go Poczta nie
    > dotrzyma to nie ma prawa do reklamacji i rekompensaty -
    > dokumenty dotarły np. za późno...

    W sumie nie mam podstaw, bo Poczta zastrzega sobie termin 14-dniowy
    na doręczenie listu poleconego. Co prawda zalecają złożenie
    reklamacji już po 7 dniach, ktoś bystry musi u nich pracować :)