eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja i odstąpienie od umowy › reklamacja i odstąpienie od umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!not-for-mail
    From: astrino <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: reklamacja i odstąpienie od umowy
    Date: Tue, 10 May 2005 23:05:58 +0200
    Organization: TORMAN, UMK
    Lines: 30
    Message-ID: <p...@o...pl>
    NNTP-Posting-Host: pc-93-100.akademiki.uni.torun.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: flis.man.torun.pl 1115759157 3900 158.75.93.100 (10 May 2005 21:05:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@m...torun.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 May 2005 21:05:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Pan/0.14.2.91 (As She Crawled Across the Table (Debian GNU/Linux))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:296560
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Mam pewien problem z reklamacją.
    Otóż 9 listopada 2004 kupiłem nagrywarkę DVD. Po kilku miesiącach
    przestała odczytywać niektóre płyty, które sama nagrała. Na początku
    jedna. Potem coraz więcej. Doszedłem do wniosku, że to nie wina płyt, a
    nagrywarki. Tym bardziej, że sprawdziłem na innej nagrywarce, ona
    odczytywała te płyty. 25 kwietnia 2005 odniosłem nagrywarkę do
    reklamacji. Z tego co wiem, to do tego przypadku nie stosuje sie KC, a
    jedynie ustawa z dnia 27 lipca 2002. Mówi ona, że jeśli wada zostanie
    wykryta w ciągu 6 miesięcy to kupujący ma prawo odstąpić od umowy.
    Rozumiem to tak, że odnoszę im nagrywarkę, oni mi oddają pieniądze. Czy
    dobrze?
    Kolejna sprawa, czy jakaś sytuacja uniemożliwia mi skorzystanie z
    tego prawa? Mam na myśli taka sytuacje, ze 25 kwietnia 2005 oddałem
    sprzęt do naprawy korzystając z gwarancji. Miałem nadzieję, że zostanie
    to załatwione w krótkim czasie, jednak minęły dwa tygodnie i nagrywarki
    nadal nie mam. Czy mogę teraz skorzystać z prawa do odstąpienia od
    umowy? Czy juz za późno? Usterkę zgłaszałem przed upływem 6 miesięcy od
    zakupu, więc mogłem wtedy tego zażądać. Niestety nie wiedziałem o tym
    przepisie i skorzystałem z gwarancji, czy ten fakt odbiera mi możliwość
    odstąpienia od umowy? Jeśli nadal mogę, to czy liczy się data zgłoszenia
    usterki czy bieżąca? Bo juz minęło te 6 miesięcy. Jeszcze jedno. Czy
    istnieje jakieś ograniczenie co do czasu naprawiania sprzętu? Czy jest
    to rzeczywiście 6 miesięcy, jak mi to powiedział dziś sprzedawca?
    Słyszałem, że są 2 tygodnie, ale w w/w ustawie znalazłem tylko ze są 2
    tygodnie na ustosunkowanie sie sprzedawcy do żądania. Będę wdzięczny za
    każdą odpowiedź. Pozdrawiam

    Astrino

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1