  • Data: 2005-05-11 21:11:47
    Temat: Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    astrino napisał(a):
    > :) Nawet o tym nie pomyślałem, myślałem że będę musiał czekać i jestem
    > skazany na ich łaskę i nie łaskę. A tu proszę. Piękny artykuł (13).
    > Mam tylko wątpliwości co do znaczenia tego artykułu. Czy nie odnosi
    > się on do tego, że fakt wydania gwarancji w momencie zakupy nie odbiera
    > mi prawa do korzystania (ewentualnego) z prawa do odstąpienia od umowy.
    > Bo mógłby ktoś pomyśleć, że skoro mam gwarancję, to nie mogę
    > odstąpić od umowy. Czy nie po to został stworzony ten artykuł. Trochę
    > mało klarowne jest to co napisałem.

    Niestety tak samo jak ten artykuł i podobne rozwiązanie, które
    obowiązywało jeszcze przy rękojmi.

    > Ale chodzi mi o to czy artykuł ten
    > mówi o samym fakcie wydania gwarancji, czy o skorzystaniu z niej.

    Cóż, na pewno można dokonywać wyboru co do każdej kolejnej wady (choć tu
    pojawiają się inne problemy, ale to nieistotne w tej sprawie). Z dużą,
    ale jednak nieco mniejszą ;) pewnością można powiedzieć, że w razie
    niewykonania czy nienależytego wykonania zobowiązania przez dłużnika
    (sprzedawcę albo gwaranta) można tę samą wadę reklamować na innej
    podstawie, A to nienależyte wykonanie to zarówno nieusunięcie wad jak i
    przedłużający się termin naprawy. Ale można też bronić poglądu, że wybór
    może być dokonany i zmieniony w każdej chwili... Bo niby dlaczego nie,
    skoro są to niezależne roszczenia i nie można wskazać przepisu, który
    uniemożliwiałby jednoczesne ich zgłoszenie.
    Więc pozostaje Ci wybranie wersji... Z tym że warto pamiętać, że
    sprzedawca często ma niewiele większe pojęcie o obowiązujących
    przepisach i wiele można mu wmówić ;)

    KG