  • Date: Sat, 06 Oct 2007 02:08:52 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rejestracja samochodu - pytanie o pewien element

    a...@p...onet.pl wrote:

    > Teraz pewien szczegół: na umowie darowizny przy oznaczeniu darczyńcy
    > umieszczony byl adres zamieszkania, a nie miejsce zameldowania (obydwa są
    > inne), co oczywiscie roznilo sie od danych adresowych w dowodzie
    > rejestracyjnym.

    Oops.

    > Po wzięciu dokumentów pani urzędniczka uznała ze mi nie zarejestruje samochodu
    > bo są dwa różne adresy na umowie i w dowodzie rejestracyjnym, a one wg niej
    > powinny byc takie same. Wkurzylem sie i wyszedlem z urzedu, jednak szybko tam

    Wiesz, zasadniczo urzędniczka ma prawo przypuszczać, że adres
    zameldowania i adres zamieszkania jest taki sam - w przeciwnym przypadku
    ktoś popełnia wykroczenie.

    A z punktu widzenia urzędu pan Iksiński zamieszkały przy ulicy
    Ziemniaczanej to ktoś zupełnie inny, niż pan Iksiński zamieszkały przy
    Kartoflanej.

    Oczywiście dochodzi jeszcze PESEL - czy był na umowie?

    > wrocilem. Jeszcze raz usiadlem naprzeciwko pani urzednik i powiedzialem ze
    > pierwsze slysze zeby w umowie cywilnoprawnej umieszczac miejsce zameldowania
    > (no chyba ze zamieszkanie z zameldowaniem sie pokrywają). Poza tym nie kumam

    Powinny.

    [ciach]

    Jeśli w umowie był PESEL, to zasadniczo można by się upierać.

    Niemniej jednak dla uniknięcia dalszych problemów - w końcu urzędniczka
    w przypływie praworządności może np. donieść o złamaniu prawa przez
    Twojego brata (za nie zameldowanie się w miejscu zamieszkania grozi
    grzywna - o ile pamiętam do 5000PLN). - sugerowałbym uaktualnienie
    danych w ewidencji ludności.