  • 11. Data: 2007-06-03 08:18:10
    Temat: Re: pytanko o nagrywanie do plikow mp3
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "KanapowyMakler" <K...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:f3siiv$40c$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale tylko jeżeli jest to niezbędne!.

    a kto o tym decyduje ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 12. Data: 2007-06-03 09:55:52
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 2 Jun 2007 22:05:24 +0200, KanapowyMakler napisał(a):

    > Ale tylko jeżeli jest to niezbędne!.
    A mógłbyś wskazać kilka sytuacji kiedy NIE jest to niezbędne?

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2007-06-03 10:30:12
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    poreba wrote:

    > A mógłbyś wskazać kilka sytuacji kiedy NIE jest to niezbędne?

    Zawsze. Znajdź mi program, który wymaga do poprawnego działania swojej
    kopii zapasowej. No chyba że ową kopią jest to co się z płyty
    zainstalowało na dysk twardy, ale wtedy nie można już żadnej innej kopii
    zrobić.

    Cytat:
    Art. 75.
    2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do korzystania
    z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie
    może być używana równocześnie z programem komputerowym;

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 14. Data: 2007-06-03 13:02:55
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 03 Jun 2007 12:30:12 +0200, Piotr Kubiak napisał(a):

> [...]
    > z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie
    > może być używana równocześnie z programem komputerowym;
    Twierdzisz więc, że nie jest niezbędna kopia zapasawa do tego, aby
    powtórnie zainstalować MS Windows z porysowanej i nieczytelnej płyty?

    --
    pozdro
    poreba

  • 15. Data: 2007-06-03 16:04:25
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    poreba wrote:

    > Twierdzisz więc, że nie jest niezbędna kopia zapasawa do tego, aby
    > powtórnie zainstalować MS Windows z porysowanej i nieczytelnej płyty?

    Ale prawo do zrobienia kopii masz tylko wtedy, jeżeli jest to niezbędne
    *tu i teraz*. Przepis nie brzmi ,,jeżeli będzie to niezbędne do
    korzystania w przyszłości''.
    A tak na marginesie, to z wykładni językowej MZ wychodzi, że tak
    właściwie to niezbędne ma być *zrobienie kopii*, a nie sama kopia.
    Chociaż z drugiej strony normalnym następstwem robienia kopii jest kopia
    właśnie... sam już nie wiem :)

    PS. Microsoft sprzedaje również same nośniki, bez licencji.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak