  • 1. Data: 2007-06-02 09:24:25
    Temat: Rozwód a podział majątku
    Od: "Maria" <g...@g...pl>

    Witam serdecznie,
    zamierzam wkrótce złożyć w sądzie pozew o rozwód (bez orzekania o winie).
    Mamy również z mężem majątek, który mąż raczej nie chce mi oddać (należnej
    mi połowy).
    I tu mam pytanie: czy wniosek o podział majątku ma być zawarty w pozwie
    rozwodowym czy to oddzielna sprawa?
    Dziękuję i pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2007-06-02 10:11:52
    Temat: Re: Rozwód a podział majątku
    Od: "Francik" <s...@p...onet.pl>

    Rozwód jest sprawą odrębną, o podział majątku trzeba założyć osobną sprawę.
    Ale przy rozwodzie sąd decyduje o alimentach na dzieci, jeśli są
    niepełnoletnie i o użytkowaniu mieszkania jeśli po rozwodzie będziecie
    mieszkać razem i jeśli chcecie aby to sąd zadecydował jak macie z tego
    mieszkania korzystać.
    Pozdrówka, Francik

  • 3. Data: 2007-06-03 07:50:07
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Francik napisał(a):
    > Rozwód jest sprawą odrębną, o podział majątku trzeba założyć osobną sprawę.

    niekoniecznie. można dzielić majątek w procesie rozwodowym ale zapewne
    sąd nie będzie chciał, bo przedłuży to postępowanie

    KG