  • 1. Data: 2007-06-02 08:38:54
    Temat: lojalka proszę o poradę
    Od: "h...@g...com" <h...@g...com>

    witam,
    2 miesiące temu szukałem pracy. Po przejściu dwóch etapów rozmowy
    kwalifikacyjnej otrzymałem pracę. Zostałem wysłany do siedziby głównej
    firmy na tygodniowe szkolenie i podpisanie umowy. Szkolenie było
    prowadzone w siedzibie firmy przez jednego z pracowników firmy. W
    pierwszym dniu podpisywaliśmy umowy o pracę. Do tego dołączyli
    oddzielną "umowę o podnoszenie kwalifikacji w formach pozaszkolnych".
    Na tej umowie jest zawarte, że jak się zwolnię sam lub zwolnią mnie
    zgodnie z art 52 KP w czasie trwania umowy na okres próbny, to muszę
    im zwrócić koszt szkolenia 2000zl. Na spłatę mam 7dni. O umowie tej
    nie wiedziałem jadąc na to szkolenie, zostałem postawiony tam przed
    faktem. Sytuacja życiowa (nie mogę pracować w oddelegowaniu, a firma
    tego ode mnie teraz oczekuje) zmusiła mnie do rozwiązania umowy o
    pracę za wypowiedzeniem. Czy jest jakakolwiek możliwość odwołania się
    od tej płatności lub choćby jej odroczenia? Co mi grozi za nie
    płacenie tej kary?

  • 2. Data: 2007-06-02 11:29:52
    Temat: Re: lojalka proszę o poradę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1180773534.795626.187530@m36g2000hse.googlegrou
    ps.com
    h...@g...com <h...@g...com> pisze:

> [...]
    > pracę za wypowiedzeniem. Czy jest jakakolwiek możliwość odwołania się
    > od tej płatności lub choćby jej odroczenia?
    Można coś próbować robić, np. dochodzić, czy szkolenie rzeczywiście było
    tyle warte (cóż szkodzi pracodawcy zawrzeć zapis, że ma sz zwrócić 3K? albo
    10K?). Albo negocjować z pracodawcą zmianę warunków umowy.
    Ale tak naprawdę, to co ty - dziecko jesteś? Podpisałeś tę umowę o szkoleniu
    z własnej woli i znając jej warunki. Teraz się z niej wywiąż jak poważny
    facet. 2000 zł to nie jest jakaś kosmiczna kwota.
    O tym, że możesz być delegowany także doskonale wiedziałeś - wszak jasno
    mówi to podstawowy akt prawa pracy (KP).

    > Co mi grozi za nie płacenie tej kary?
    Sąd. Jak przegrasz, zapłacisz co najmniej kwotę umowną, odsetki i koszty
    procesu.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-06-02 12:44:19
    Od: "h...@g...com" <h...@g...com>

    hmm wiedziałem co podpisuję, ale nie do końca wiedziałem warunki
    pracy. Jeżeli chodzi o oddelegowanie to wiem, że pracodawca może mnie
    na 3 miesiące. Natomiast tu jest przeprowadzka na pół roku, o czym
    zostałem poinformowany dopiero teraz. Dlatego też próbuję szukać
    czegoś żeby tych 2000zl nie płacić. Przeczytałem całą ustawę o "o
    podnoszeniu kwalifikacji w formach pozaszkolnych" i nie wiem czy
    dobrze zrozumiałem ale jak jest jakieś szkolenie to musi być papier na
    zakończenie jego, a przed musi być plan szkolenia. Tutaj nic nie było
    takiego, nie podpisywałem żadnej listy obecności na szkoleniu, żadnego
    oświadczenia o przebytym szkoleniu, kompletnie nic. W umowie o
    podnoszeniu kwalifikacji (lojalce) jest informacja że "pracodawca
    zobowiązuje się do przeszkolenia Pracownika w ramach Kursu
    Podstawowego Dla Konsultantów" i że "określa jego wartość na 2000zl".
    Jak pracodawca chce dochodzić tej kwoty skoro nie ma ode mnie
    poświadczenia że brałem udział w tym szkoleniu? Druga sprawa to jeżeli
    faktycznie będzie się domagał ode mnie tej kwoty, to czy mam prawo
    wnioskować o zapłatę proporcjonalną do okresu jaki przepracowałem?
    Lojalka była na 3 miesiące, ja przepracowałem 2 miesiące..