  • 11. Data: 2012-02-17 19:14:40
    Temat: Re: pytanie od informatyków - prawa do kodu od wykonawcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Feb 2012, Massai wrote:

    > I powtórzę - trochę to jest głupie.
    > Kupuję sobie płytę z muzyką, i co, nie mam prawa zrobić miksa
    > z utworów, po kawałku z każdego, i sobie go słuchać w domu?

    Uwaga ciekawa.
    Ale mam pytanie: czy art.23.1 nie obejmuje "w zakresie" prawa
    do utworów zależnych?
    Ujmę to tak: masz tego CDka.
    Przypominam, że taki "CD" składa się ze sporej paczki utworów
    zależnych, na początku tego łańcuszka wisi jakiś kompozytor
    oraz poeta (nieważne, czy wiersz pisał "pod piosenkę" czy nie).

    PYTANIE:
    Wolno Ci *w zakresie własnego użytku* do niego nucić czy nie?
    Nie Twój tekst, nie Twoja melodia ;P

    Jeśli ktoś ośmieli się powiedzieć że tak ;), to z kolei
    ja śmiem twierdzić że rzeczony "miks" w zakresie utworu końcowego
    nie różni się jakoś istotnie od traktowania nuceniem
    utworów pierwotnych (rozumiem przez to również "pośrednie").
    Przecież taki aranżer czy inżynier dźwięku za jakość wykonania
    poprzez nucenie w kuchni przez przeciętną "gospodynię co nie
    widzi różnicy" to by mógł zabić.
    Zrobienie "miksu" to przy tym mały pikuś.

    No i co Ty na to? :)

    > Pamiętając oczywiście że kupując prawa autorskie musisz wymienić na
    > jakich polach eksploatacji kupujesz. Wymienić, nie "na wszelkich
    > polach", tylko lista pełna.

    ...plus wyraźnie i odzielnie prawo do utworów zależnych...
    (oraz z ustaleniem co z wyłącznością)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-02-18 15:44:42
    Od: " Massai" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > poprzez nucenie w kuchni przez przeciętną "gospodynię co nie
    > widzi różnicy" to by mógł zabić.
    > Zrobienie "miksu" to przy tym mały pikuś.

    Ja na to sobie zanucę:
    " Mam ochotę na chwileczkę zapomnieniaaaaaa,
    czarrrrrująąącyyyyyy, ujmująąącyyyyy tarrrrraarrrraaaa...."

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2012-02-18 17:26:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Feb 2012, Massai wrote:

    > Ja na to sobie zanucę:
    > " Mam ochotę na chwileczkę zapomnieniaaaaaa,

    O nie, nie uchylisz się tak łatwo od pytania czy
    przy tym nuceniu nie naruszyłeś prawa kompozytora do
    ochrony "utworu zależnego", ponawiam :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-02-18 21:46:20
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Massai <t...@w...pl> wrote:
    > Swoją drogą - stosowanie tego przepisu o utworach zależnych do
    > programów komputerowych jest trochę idiotyczne, bo już jakieś głębsze
    > modyfikacje własnej instalki windowsa (dostosowanie go itp) mogłyby
    > się na to łapać.

    Nie mają potrzeby się łapać. Licencja użytkownika końcowego i tak na żadne
    modyfikacje nie zezwala.

  • 15. Data: 2012-02-18 21:49:15
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Massai <t...@w...pl> wrote:
    > I powtórzę - trochę to jest głupie.
    > Kupuję sobie płytę z muzyką, i co, nie mam prawa zrobić miksa z
    > utworów, po kawałku z każdego, i sobie go słuchać w domu?

    A dlaczego miałbyś nie mieć prawa?

  • 16. Data: 2012-02-19 21:32:15
    Od: "lamia" <l...@p...pl>

    "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote in message
    com...
    > Nie mają potrzeby się łapać. Licencja użytkownika końcowego i tak na żadne
    > modyfikacje nie zezwala.

    że niby więc nie mogę sobe zanucić windowsa?

  • 17. Data: 2012-02-20 08:59:15
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    lamia <l...@p...pl> napisał(a):

    > chcemy zlecając soft firmie, podpisać prawa do kodu (chcemy i sam kod oraz
    > prawo do dowolnego jego zmieniania i rozwijania - czy to jest tożsame? (i
    > jaki zapis w umowie będzie tu właściwy?))
    > Są jednak obawy, że nie będzie w interesie firmy taki model umowy (bo
    czemu
    > nie miałaby mieć stałej fuchy na rozwój softu) - Jakie rozwiązanie powziąć?
    >
    > Czy przekazanie prawa do kodu jak wyżej się w praktyce zdarza/ stosuje
    przy
    > outsorce'ingu??

    Według mnie to bardzo głupie.

    Jak są tacy dobrzy to niech napiszą własny kod po cholerę
    rozgryzać cudzy, a jeszcze te prawne idiotyzmy.

    Niech podpiszą z programistą umowę na program wyłacznie
    dla nich (programista nie może sprzedawać go innym).

    Zapewniam, że bedzie taniej, wygodniej i pewniej.

    Andrzej.

  • 18. Data: 2012-02-20 15:21:06
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Skrypëk wrote:

    > A dlaczego miałbyś nie mieć prawa?

    Bo robiąc miks - tworzę utwór zależny, a prawo do określania jak może
    byc wykorzystany utwór zależny pozostaje przy twórcy...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2012-02-20 16:56:43
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-20 16:21:06 +0100, "Massai" <t...@w...pl> said:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Bo robiąc miks - tworzę utwór zależny, a prawo do określania jak może
    > byc wykorzystany utwór zależny pozostaje przy twórcy...

    Podkreśliłem.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2012-02-21 09:46:08
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    lamia <l...@p...pl> wrote:
    > "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote in message
    com...

    > że niby więc nie mogę sobe zanucić windowsa?

    Ani sprawdzić jak smakuje kolor czerwony.