  • 1. Data: 2011-07-30 19:21:36
    Temat: Kupno samochodu z OC na raty.
    Od: "M." <t...@p...onet.pl>

    Dziś 30 lipca (sobota) kupiłem auto, które ma OC rozłożone na raty i zapłata
    drugiej z nich mija 1 sierpnia (poniedziałek). Ani nie zdążę na czas im
    zapłacić, ani nie zdążę na czas ich powiadomić, że rezygnuję (zdaje się, że
    należy to zrobić na jeden dzień roboczy przed terminem). Co mam w tej sytuacji
    zrobić? Towarzystwo ubezpieczeniowe to Link4, także przejść się do nich nie da,
    bo działają tylko wirtualnie (dodatkowo w weekendy, nie działa infolinia :/).
    Jak zadziałać, żebym 1 sierpnia miał ważne OC, mógł prowadzić pojazd, nie
    narazić się na żadne kary/odsetki/mandaty.

    Na paru forach prawniczych wyczytałem, że kredytowanie OC to broszka
    ubezpieczyciela, nigdzie w prawie nie ujęta i skoro wystawił on je na rok, to
    przez rok działa, czy się zapłaci, czy nie, a to że podzielił je na raty i jak
    będzie windykację przeprowadzał to jego rzecz. Na kim przeprowadzi ewentualną
    windykację? (przed terminem zapłaty raty, ja stałem się właścicielem pojazdu).

    Co mi doradzacie?

  • 2. Data: 2011-07-30 19:42:03
    Temat: Re: Kupno samochodu z OC na raty.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-30 21:21, M. pisze:
> [...]
    > windykację? (przed terminem zapłaty raty, ja stałem się właścicielem pojazdu).

    Zapłać choćby po terminie, wypowiedzieć (i odzyskać część składki) też
    możesz w ciągu 30 dni.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-30 19:51:06
    Od: t...@p...onet.pl

    > Zapłać choćby po terminie, wypowiedzieć (i odzyskać część składki) też
    > możesz w ciągu 30 dni.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Dziękuję za szybką odpowiedź, ale...
    Czy 1 sierpnia będę legalnie się poruszał pojazdem?
    Czy policja może mi coś zrobić?
    Czy w razie "zdarzenia drogowego" jestem objęty ubezpieczeniem OC?

    Na pewno z samego rana do nich przekręcę i postaram się polubownie załatwić
    sprawę, ale do 8 rano, kiedy to odpalają infolinię, chciałem użyć samochodu, bo
    do pracy też mam na 8.

  • 4. Data: 2011-07-30 21:02:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/30/2011 2:21 PM, M. wrote:
> [...]
    > windykację? (przed terminem zapłaty raty, ja stałem się właścicielem pojazdu).

    OC jest wazne, ma tylko niezapłaconą druga rate. Co najwyzej beda im sie
    nalezaly odsetki za spoznienie ale nic wiecej.

    Jesli w ogole chcesz sie od nich wyniesc to po prostu wykup OC w innej
    firmie od razu. A w Link4 wciagu 30 dni wypowiedz umowe i niech ci
    policza ile za te kilka dni masz im doplacic.

  • 5. Data: 2011-07-30 21:05:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/30/2011 2:51 PM, t...@p...onet.pl wrote:

    > Dziękuję za szybką odpowiedź, ale...
    > Czy 1 sierpnia będę legalnie się poruszał pojazdem?

    tak

    > Czy policja może mi coś zrobić?
    to zalezy jakie papierki bedziesz mial przy sobie. brak oplaty drugiej
    raty nie powinno ich interesowac. najleipiej miec polise i umowe
    sprzedazy, zeby miec czym sie tlumaczyc dlaczego na polisie jest inne
    nazwisko.

> [...]

    > sprawę, ale do 8 rano, kiedy to odpalają infolinię, chciałem użyć samochodu, bo

    a czym do tej pory jezdziles na 8, zanim kupiles samochod? jedz tym
    samym w poniedzialek.

  • 6. Data: 2011-07-30 23:47:03
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    > Zapłać choćby po terminie, wypowiedzieć (i odzyskać część składki) też
    > możesz w ciągu 30 dni.

    Zapłacenie drugiej raty i wypowiedzenie w ciągu 30 dni skończy się zwrotem
    składki za niewykorzystany okres ale dla zbywcy pojazdu (art. 41 Ustawy o
    ubezpieczeniach obowiązkowych)...
    Jeździć na polisie zbywcy (na polisie zawsze wskazany jest pełen
    12-miesięczny okres ubezpieczenia) wraz z umową kupna samochodu.
    Wstrzymać się z zapłatą - nieopłacenie kolejnej raty składki nie powoduje
    ustania ochrony ubezpieczeniowej (art. 12 ww. ustawy).
    Jest opcja, że nie upomną się o nic - solidarna odpowiedzialność zbywcy i
    nabywcy za zapłatę składki do dnia powiadomienia TU o sprzedaży (art. 32
    ust. 3 ww. ustawy)

    pozdrawiam
    raB

  • 7. Data: 2011-07-31 01:27:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-31 01:47, raBar-bar pisze:

    > Jest opcja, że nie upomną się o nic - solidarna odpowiedzialność zbywcy i
    > nabywcy za zapłatę składki do dnia powiadomienia TU o sprzedaży (art. 32
    > ust. 3 ww. ustawy)

    To nie jest najlepszy pomysł, ponieważ nabywcy pojazdu mogą przeliczyć
    składkę raz jeszcze i jeśli miał mniejsze zniżki niż zbywca, to zapłaci
    więcej niż wynika z polisy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-07-31 07:40:50
    Od: "M." <t...@p...onet.pl>

    Dzięki, już wszystko wiem, trochę mnie uspokoiliście.

    > a czym do tej pory jezdziles na 8, zanim kupiles samochod? jedz tym
    > samym w poniedzialek.

    no właśnie... do tej pory, od kiedy miesiąc temu sprzedałem poprzedni samochód,
    jeździłem na bilecie miesięcznym, który to skończył się w piątek ;)

  • 9. Data: 2011-07-31 15:49:03
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    raBar-bar nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Jest opcja, że nie upomną się o nic - solidarna odpowiedzialność
    > zbywcy i nabywcy za zapłatę składki do dnia powiadomienia TU o
    > sprzedaży (art. 32 ust. 3 ww. ustawy)

    Te ścierwa z link4? Odezwą się nawet jak zapłaci, albo wypowie, będą
    udawali, że nie wiedzą. Z tym gównem tylko na piśmie i za potwierdzeniem
    odbioru, jeśli już ktokolwiek był na tyle głupi, żeby do nich pójść :/
    Przem

  • 10. Data: 2011-07-31 15:50:09
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    witek nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > innej firmie od razu. A w Link4 wciagu 30 dni wypowiedz umowe i
    > niech ci policza ile za te kilka dni masz im doplacic.

    Na piśmie i za potwierdzeniem odbioru, i trzymaj te dokumenty na wszelki
    wypadek długo.
    Przem