  • 1. Data: 2003-10-22 07:53:07
    Temat: pytanie
    Od: "Jelly" <j...@h...com>

    Czy gdy dziecko ma jednego ojca i drugiego ktory je adoptowal to moze
    ubierac sie o zachowki po nich obu?

  • 2. Data: 2003-10-22 11:13:34
    Temat: Re: pytanie
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Czy gdy dziecko ma jednego ojca i drugiego ktory je adoptowal to moze
    > ubierac sie o zachowki po nich obu?

    Moim zdaniem nie. Patrz art. 936 K.c.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-10-22 21:18:14
    Od: "Jelly" <j...@h...com>

    Dzieki za odpowiedz - przeanalizuje te sprawe.

    Ale mam jeszcze jedna watpliwosc.
    Na stronie za strona http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTMyJms9NTM=

    znalazlem nastepujacy tekst " Uprawnionymi do zachowku są: dzieci,
    wnuki,...................()......a wnuki tylko w przypadku gdy d z i e c i
    spadkodawcy nie żyją."

    I tu chcialbym sie dowiedziec sie co oznacza to d z i e c i .
    Gdzie jest w KC tekst, ktory mowi jasno, ze chodzi w powyzszym
    fragmencie:
    - o WSZYSTKIE DZIECI spadkodawcy
    - albo tylko o DZIECI SPADKODAWCY, ktorych dziecmi sa te wnuki.

  • 4. Data: 2003-10-23 12:23:52
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTMyJms9NTM=

    Nie moge tego przeczytac, nie mam dostepu.

    > znalazlem nastepujacy tekst " Uprawnionymi do zachowku sa: dzieci,
    > wnuki,...................()......a wnuki tylko w przypadku gdy d z i e
    > c i spadkodawcy nie zyja."

    Mysle, ze omowiony jest tu art. 931 par. 2 K.c.

> [...]
    > fragmencie:
    > - o WSZYSTKIE DZIECI spadkodawcy
    > - albo tylko o DZIECI SPADKODAWCY, ktorych dziecmi sa te wnuki.

    Wydaje mi sie, ze odpowiedz powinienes znalezc we wskazanym wyzej artykule. O ile
    dobrze zrozumialem pytanie...

    Pozdr.