  • 1. Data: 2003-10-22 08:12:37
    Temat: podatek ???
    Od: zibi <h...@w...pl>

    Witam!

    Mam takie pytanie zwiazane z podatkami, bo nie za bardzo sie w tym
    orientuje. Chodzi o coś takiego:

    Kupuje mieszkanie od osoby, ktora w tym roku wykupila je od spoldzielni
    otrzymujac wlasnosciowe prawo spoldzielcze do lokalu. Wiem, ze istnial
    lub nadal istnieje taki przepis, ze sprzedajcy mieszkanie nie mogl
    sprzedac mieszkania przez piewien okreslony czas np. 5 lat. Jesli chcial
    to zrobic musial zaplaci podatek i do dosc spory. Czy jest tak nadal?
    Jesli tak to czy tym podatkiem nie moze zostac obciazony kupujacy? Kto
    sciaga ten podatek - urzad skarbowy czy spoldzielnia. Nie chce po prostu
    zapuscic sie w maliny i placic po kupnie mieszkania jakies atronomiczne
    kwoty. Doradzcie!

    Z gory dzieki za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    GG 1042366

  • 2. Data: 2003-10-22 08:42:01
    Temat: Re: podatek ???
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "zibi" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > sciaga ten podatek - urzad skarbowy czy spoldzielnia. Nie chce po prostu
    > zapuscic sie w maliny i placic po kupnie mieszkania jakies atronomiczne
    > kwoty. Doradzcie!

    Niedawno tez kupilem takie mieszkanie, i zaplacenie tego podatku lezy po
    stronie sprzedajacego, dodatkowo w akcie notarialnym zostal zawarty stosowny
    zapis ze ww podatek ma zaplacic sprzedajacy.
    Jak jak mialem jakies watpliwosci to poprosilem notariusza aby w akcie
    notarialnym umiescil stosowne zapisy, aby wszystko bylo udokumentowane, nic
    na gebe.