  • 21. Data: 2005-12-06 16:08:09
    Temat: Re: pyt.dot dziedziczenia spadku po ojcu
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    krys napisał(a):
    > A czy przypadkiem nie jest tak, że jeśli mąż ODRZUCIŁBY ( podobno
    > zrzeczenie się nie istnieje)

    Ależ istnieje, tylko zrzeczenie się spadku jest umową między
    potencjalnym spadkobiercą a spadkodawcą, trudno więc zawrzeć ją po
    śmierci ;)

    > spadek po żonie, to dziedziczą jego zstępni, a więc również córka byłej zony?

    Osobę, która odrzuci spadek traktuje się jakby nie żyła, ze wszystkimi
    konsekwencjami tego w zakresie dziedziczenia.

    KG

  • 22. Data: 2005-12-06 16:21:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    krys napisał(a):
    > A jeśli spadkodawca umrze, to mozna zmienic zdanie, bedąc spadkobiercą?

    Nie.
    Co więcej, takie zrzeczenie będzie też obejmować dzieci i dalszych
    zstępnych 'spadkobiercy' - chyba że umówiono sie inaczej.

    > Dobra, to było po prawniczemu - a mozesz po ludzku?;-) Bo wiesz, mój
    > ojciec nie dożył spadku po swojej matce, więc dziedziczyły jego dzieci.
    > Czy w przypadku z wątku nie byloby tak samo?

    Nie wiem, nie śledziłem wątku, więc napisałem ogólnie :)

    KG

  • 23. Data: 2005-12-06 17:00:55
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    boguslaw napisał(a):

    > Prostym rozwiązaniemjest ...
    > ZRZECZENIE SIE SPADKU po żonie przez meża.

    A czy przypadkiem nie jest tak, że jeśli mąż ODRZUCIŁBY ( podobno
    zrzeczenie się nie istnieje) spadek po żonie, to dziedziczą jego
    zstępni, a więc również córka byłej zony?
    Justyna

  • 24. Data: 2005-12-06 17:17:03
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Podrążę...

  • 25. Data: 2005-12-06 17:23:52
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    kam napisał(a):

    > Nie.
    > Co więcej, takie zrzeczenie będzie też obejmować dzieci i dalszych
    > zstępnych 'spadkobiercy' - chyba że umówiono sie inaczej.

    O, tego nie wiedziałam.

    > Nie wiem, nie śledziłem wątku, więc napisałem ogólnie :)

    Mimo wszystko dzięki.

    Justyna , z zaspokojoną ciekawością.

  • 26. Data: 2005-12-06 21:39:54
    Od: "Paula" <p...@p...viknet.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    >A może mają intercyzę i dyskusja jest bezprzedmiotowa ze względu na majątek
    >odrębny żony?
    > Poza tym zostaje zawsze jeszcze mozliwość zapisu testamentem, który to
    > testament można oczywiście próbować podważyć, ale chyba to już nie taka
    > prosta sprawa.
    > Graszka.

    nie wiem czy mają intercyzę ale jeśli tak, to słyszałam że intercyza po
    śmierci nie ma znaczenia, dziedziczenie jest ustawowe bez względu na to czy
    była rozdzielność czy nie. Intercyza nie wpływa że tak powiem na kwestię
    spadkową. Intercyza liczy się tylko za życia. Czy nie mam racji?

  • 27. Data: 2005-12-07 10:07:35
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    krys napisał(a):

    > A czy przypadkiem nie jest tak, że jeśli mąż ODRZUCIŁBY ( podobno
    > zrzeczenie się nie istnieje) spadek po żonie, to dziedziczą jego
    > zstępni, a więc również córka byłej zony?

    "po ludzku"

    Zrzeczenie się spadku odbywa się za życia spadkodawcy
    (czyli tego pO KIM miałoby się dziedziczyć)
    Nie wiem, czy umowa taka może dotyzcyć TYLKO mieszkania,
    a reszty nie - spytaj notariusza.

    Po zrzeczeniu się potomkowie zrzekającego sie nie dziedziczą PO NIM.
    A więc dzieci żony dziedzicza całe mieszkanie.

    Odrzucenie spadku jest po śmierci spadkodawcy
    Wtedy dzieci odrzucającego nabywają JEGO prawa do spadku,
    tak jakby on umarł wcześniej, czyli dziedziczą
    przypadająca na niego część

    Bogusław

  • 28. Data: 2005-12-07 15:04:23
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    boguslaw napisał(a):

    > "po ludzku"

    Bardzo po ludzku to napisałeś. Dzięki.

    Justyna

  • 29. Data: 2005-12-07 21:19:48
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Paula napisał(a):
> [...]
    > była rozdzielność czy nie. Intercyza nie wpływa że tak powiem na kwestię
    > spadkową. Intercyza liczy się tylko za życia. Czy nie mam racji?

    no raczej nie masz, intercyza mowi, ze to co by normalnie weszlo do
    majatku wspolnego wchodzi do odrebnego

  • 30. Data: 2005-12-08 08:31:49
    Od: "Paula" <p...@p...viknet.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    no raczej nie masz, intercyza mowi, ze to co by normalnie weszlo do
    majatku wspolnego wchodzi do odrebnego

    i ten odrębny majątek dziedziczy tylko dziecko, a nie mąż (jakby dziedziczył
    ustawowo bez intercyzy)?

    P.S.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i sugestie. Dowiedziałam się przy okazji
    wielu ciekawostek prawnych ale mam nadzieję, że mnie nie będą potrzebne.
    Za to moi znajomi muszą się dokształcić w tej dziedzinie prawa :) Zaraz im
    to podrukuję:)

    pozdrawiam
    P.