  • 1. Data: 2005-12-05 07:54:09
    Temat: licencje free na oprogramowanie
    Od: "Orb" <1...@...pl>

    Witam!
    Chciałbym zapytać czy ktoś z was się orientuje czy ponizsze oprogramowania
    mozna uzywac legalnie w firmach :
    Nero Express
    openoffice
    winamp
    avant browser

    z ogolnej opinii wynika ze mozna ale wolalbym sie ogolna opinia (bo tak
    kolega powiedzial) nie kierowac.
    Czytam licencje w/w programow i jako ze nie mam zadnego doswiadczenia z
    prawnymi konstrukcjami (a jeszcze do tego po angielsku) to jakos nie moge
    wyczytac jasno czy udostepnianie bez zadnych oplat w/w programow tyczy sie
    tylko prywatnej osoby czy te moge w firmie miec to legalnie.
    Moze gdzies istnieje jakas strona ze spisem oprogramowania free z
    rozroznieniem na uzywanie przez prywatne osoby a uzywanie w firmie ?

    Dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-05 10:01:49
    Temat: Re: licencje free na oprogramowanie
    Od: irekk <i...@w...pl>

    Orb napisał(a):
> [...]
    > Moze gdzies istnieje jakas strona ze spisem oprogramowania free z
    > rozroznieniem na uzywanie przez prywatne osoby a uzywanie w firmie ?

    Zasadą jest, że nie wolno używać ich do celów komercyjnych,chyba że
    zaznaczone jest to w licencji

  • 3. Data: 2005-12-05 10:05:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    irekk napisał(a):

    [...]

    > Zasadą jest, że nie wolno używać ich do celów komercyjnych,chyba że
    > zaznaczone jest to w licencji

    Dlaczego?

    j.

  • 4. Data: 2005-12-05 10:10:37
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "irekk" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zasadą jest, że nie wolno używać ich do celów komercyjnych,chyba że
    > zaznaczone jest to w licencji

    bzdura.

  • 5. Data: 2005-12-05 10:30:53
    Od: irekk <i...@w...pl>

    januszek napisał(a):
    > irekk napisał(a):
    >
    > [...]
    >

    > Dlaczego?
    >
    > j.
    Ze względów humanitarenych.firmy stać na zakup i wliczają sobie to do
    kosztów uzyskania dochodu a biedula indywidualny EURzytkownik może co
    prawda też ale w szczególnych przypadkach

  • 6. Data: 2005-12-05 10:36:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    irekk napisał(a):

    > Ze względów humanitarenych.firmy stać na zakup i wliczają sobie to do
    > kosztów uzyskania dochodu a biedula indywidualny ?zytkownik może co
    > prawda też ale w szczególnych przypadkach

    Durnia ze mnie robisz? ;)

    j.

  • 7. Data: 2005-12-05 11:47:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Wlasciwie to jesli program jest do uzytku domowego, a nie do firmowego
    wedle licencji, to...

    ... co w wypadku kontroli. Bo to raczej nie podpada pod "nielegalne
    oprogramowanie" a raczej pod uzywaniem niezgodnie z licencja...

    Hmmm?

    A w ogole, czemu MS Windows Home Edition mozna uzywac w firmie, nazwa
    produktu jest mylaca...

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 8. Data: 2005-12-05 12:05:37
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Zasadą jest, że nie wolno używać ich do celów komercyjnych,chyba że
    > zaznaczone jest to w licencji

    No dobrze, jest taka sytuacja. Kupilem do firmy nagrywarke LG z bundlowanym
    Nero Express na licencji OEM (z nagrywarka). Rozumiem, ze wedle Twej
    interpretacji nie mam prawa uzywac tego oprogramowania w firmie? Ciekawe...
    To by juz w tym momencie zakrawalo na oszustwo ofertowe ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2005-12-05 14:47:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > ... co w wypadku kontroli. Bo to raczej nie podpada pod "nielegalne
    > oprogramowanie" a raczej pod uzywaniem niezgodnie z licencja...

    a przepraszam kto ma to skontrolowac? Kogo niezgodnosc z licencja obchodzi,
    jakie sluzby?

    A po z atym nie mozn domniemywac ograniczen jezlei tego nie ma w licencji

  • 10. Data: 2005-12-05 16:21:59
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > a przepraszam kto ma to skontrolowac?

    No nasza Polizej dostaje doniesienei ze ten a tamten ma nielegalny soft,
    piraty na kompie poinstalowane. No i okazuje sie, ze to programy
    freeware do uzytku domowego....