  • 1. Data: 2005-12-05 09:52:55
    Temat: Wlasnosc mieszkania
    Od: "Sagan" <s...@p...pl>

    Witam

    Mam takie pytanko, jestem wspolwlascicielem mieszkania. Chce je sprzedac,
    ale drugi wlasciciel niechce. Tzn. chce ale nie chce zeby zrobic mi na
    zlosc, takie to troche zakrecone.
    W kazdym badz razie pytanie brzmi czy istnieje jakas mozliwosc zeby sad
    zadecydowal np. ze on ma wykupic moja polowe, albo ja jego, albo wystawic
    chate na licytacje. Jest mi to zupelnie obojetne, bo mieszkanie stoi
    nieuzywane (prawdopodbnie, nie jestem w stanie tego sprawdzic bo mieszkam w
    Szczecinie, a mieszkanie jest w Lublinie i drugi wspolwlasciciel tez). Chcem
    sie poprostu pozbyc problemu, nie ukrywam ze najlepszym rozwiazaniem dla
    mnie bylo by aby sad nakazal jemu splacic mnie lub zlicytowal mieszkanie, bo
    nie posiadam obecnie funduszy na wykup drugiej polowy.

    Jak to zalatwic, jakie moga byc koszta prawnicze i sadowe takiej sprawy i
    ile to sie moze ciagnac ?

    pozdr

  • 2. Data: 2005-12-06 08:55:49
    Temat: Re: Wlasnosc mieszkania
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Sagan" <s...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > nie posiadam obecnie funduszy na wykup drugiej polowy.
    >
    > Jak to zalatwic, jakie moga byc koszta prawnicze i sadowe takiej sprawy i

    Jaka współwłasność (ew. proporcje) i z czego wynika?
    p.
    W,

  • 3. Data: 2005-12-06 13:26:45
    Od: "Sagan" <s...@p...pl>

    > Jaka współwłasność (ew. proporcje) i z czego wynika?

    Polowa, tzn polowa nalezy do niego a druga polowa nalezy do mnie, mojej
    siostry i matki. Odziedziczone po zmarlym ojcu.
    Ale siostra i matka zrzekaja chca sie zrzec na mnie swoich czesci zeby tylko
    jedna osobe ciagac ew. po sadach a nie 3.

    pozdr

  • 4. Data: 2005-12-07 19:25:46
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Sagan" <s...@p...pl> wrote in message

> [...]
    tylko
    > jedna osobe ciagac ew. po sadach a nie 3.

    Art. 199. kodeksu cywilnego
    Do rozporządzania rzeczą wspólną oraz do innych czynności, które
    przekraczają
    zakres zwykłego zarządu, potrzebna jest zgoda wszystkich współwłaścicieli. W
    braku
    takiej zgody współwłaściciele, których udziały wynoszą co najmniej połowę,
    mogą
    żądać rozstrzygnięcia przez sąd, który orzeknie mając na względzie cel
    zamierzonej
    czynności oraz interesy wszystkich współwłaścicieli.

    p.
    W,