  • 41. Data: 2010-05-19 17:01:10
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Maddy pisze:

    > A po czym się poznaje że ktoś nie zapiał pasów świadomie, jak leży
    > pogięty w paragraf na jezdni?
    >
    > Tak z ciekawości pytam..

    ... a mnie zawsze korci, aby komentować dowcipami:

    Policjant do siedzącego w bezruchu, z kamienną twarzą kierowcy auta,
    które zaparkowało wcinając się maską na pół metra w drzewo:
    - Widzi pan! Jak to dobrze, że zapiął pan pasy! Siedzi pan sobie teraz
    tutaj spokojnie, a nie tak, jak pana żona: nie zapięła pasów, i leży
    teraz tam poharatana w krzakach z hujem w zębach!

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.

  • 42. Data: 2010-05-19 17:16:20
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl>

    > "Jeżeli pasażer nie zapnie pasów też dostanie 100 zł mandatu, a jeżeli ma
    > prawo jazdy to też 2 punkty karne."

    Eee yy to ... niesprawiedliwe

  • 43. Data: 2010-05-19 17:17:10
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > A płacenie za lecznictwo, rehabilitację, zwolnienia lekarskie czy pogrzeby
    > płatne z publicznej kasy to też kretyństwo?

    Przecież ubezpiecza się

  • 44. Data: 2010-05-19 17:22:15
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > co do idiotow jezdzacych bez pasow(ja tez sie dosc czesto do nich
    > zaliczam....) i co gorsza agitujacych za niezapinaniem sprawa jest prosta.
    > zrobic podwojna wysokosc ubezpieczenia zdrowotnego dla chętnych i
    > zdeklarowanych do niezapinania.

    Czemu nie potrójną albo pięciokrotną albo ... milion razy większą ?

  • 45. Data: 2010-05-19 17:27:55
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Pyrtek" <u...@n...com>

    Idąc dalej: Wszelkie przepisy ruchu drogowego mają służyć temu, aby było
    mniej kolizji.
    --
    Nie, przepisy są generalnie po to, by ruch odbywał się sprawnie. Pomijam
    oczywiście te, które są w celu zbierania myta.

    Nie ma więc podstaw, aby karać za złamanie reguły, jeśli
    nie doszło do kolizji. Np. mogę przejechać/przejść na czerwonym. Jeśli
    ktoś we mnie wtedy walnie, to moja wina i ja płacę (albo moje wnuki).
    Karanie za przejście na czerwonym, to jest *DOKŁADNIE* "posadźcie mnie
    za gwałt, bo też mam aparaturę".
    --
    To jednak trochę inaczej jest: światła i inne znaki organizują, warunkiem
    organizacji jest stosowanie się do nich, sankcja za niestosowanie wymusza

  • 46. Data: 2010-05-19 17:31:03
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > A jeśli już mamy różnicować wysokość składek ubezpieczeniowych to ja widzę
    > sensowniejsze powody do różnicowania, np. wiek, stan zdrowia,
    > wykształcenie, płeć, itd .... i na pewno jest to bardziej uzasadnione
    > ekonomicznie niż to czy ktoś jeździ w pasach cz nie.

    Ale pytałeś się obie strony umowy ubezpieczeniowej o to ?

  • 47. Data: 2010-05-19 17:38:00
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl>

    > ale czy nie uwazasz, ze karanie pasazera punktami to nie przegiecie ?

    Takie samo jak karanie kierowcy

  • 48. Data: 2010-05-19 18:39:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-19 18:12, Icek pisze:
    > ale czy nie uwazasz, ze karanie pasazera punktami to nie przegiecie ?

    Nie wiem, to trudne w ocenie. W sumie czemu nie, skoro taka kara, to
    sprawiedliwie dla każdego.

    > Czyli jak bede jechal na pasazera pod wplywem i bede przy sobie mial
    > dokument PJ to mi go zabiora ?

    Dlaczego? Uprawnień do kierowania pojazdami się nie wstrzymuje za picie
    alkoholu, a za konkretny czyn będący przestępstwem lub wykroczeniem.
    Takim czynem nie jest jazda jako pasażer po spożyciu alkoholu. Za to i
    owszem, wykroczeniem jest jazda bez pasów.

    Jako pijany pasażer, ale zapięty w pasy nikomu nie zagrażasz. Jako
    pijany kierowca lub jako niezapięty pasażer zagrażasz. Więc jest to karane.

    ?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 49. Data: 2010-05-19 18:40:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-19 19:17, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Przecież ubezpiecza się

    Ubezpieczenie nie pokryje strat społecznych w postaci zabitego lub
    trwale kalekiego współpasażera.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 50. Data: 2010-05-19 19:31:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    niusy.pl pisze:

    > Ale pytałeś się obie strony umowy ubezpieczeniowej o to ?

    Łeeee ... a coś z sensem napisz.

    --
    @2009 Johnson