  • 11. Data: 2007-07-01 21:00:56
    Temat: Re: przeterminowany bon sodexho ważny do 30.06.2007
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale sklepom zostanie w kieszeni te 500 zł, które nie powinno.

    Ale nie sadze zeby sklepy zmusily kogos do zakupu tych bonow, podobnie
    jak nie sadze zeby utrudnily ich wykorzystanie. Wiec nie widze gdzie tu
    bezprawne wzbogacenie sie.
    --
    badzio

  • 12. Data: 2007-07-01 21:05:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f694mb$3kj$1@node1.news.atman.pl...

    > Ale nie sadze zeby sklepy zmusily kogos do zakupu tych bonow, podobnie
    > jak nie sadze zeby utrudnily ich wykorzystanie. Wiec nie widze gdzie tu
    > bezprawne wzbogacenie sie.

    Bezpodstawne, a nie bezprawne.

  • 13. Data: 2007-07-01 21:30:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Ale sklepom zostanie w kieszeni te 500 zł, które nie powinno.

    1. Nie sklepom tylko emitentowi bonów.
    2. Kwestionujesz prawo emitenta do zakreślenia terminu ważności
    tego papieru?

  • 14. Data: 2007-07-01 21:47:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.07.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Ale sklepom zostanie w kieszeni te 500 zł, które nie powinno.

    A jak się nie pojedzie na wykupione wczasy, to organizatorowi zostaną
    nieskonsumowane posiłki i oszczędności w energii elektrycznej i usługach? :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2007-07-01 21:56:51
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam znajomych pracujących w takim sklepie.Szukałem na własną rekę po
    > centrach handlowych gdańska ale nic z tego.. a jakiś innym pomysł?

    Nie w takim - w jakimkolwiek... Ewentualnie isc do tej samej do osmowila w
    poniedzialek, poczekac az nie bedzie swiadkow, rozplakac sie i zaproponowac
    30%.

    sz.

  • 16. Data: 2007-07-01 22:22:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:20kll4-4cb.ln1@ziutka.router...

    > A jak się nie pojedzie na wykupione wczasy, to organizatorowi zostaną
    > nieskonsumowane posiłki i oszczędności w energii elektrycznej i usługach?
    > :)

    Przykład akurat niespecjalnie trafny. Skoro wczasowicz nie przyjedzie, to
    ośrodek usługi wykonać nie może z przyczyn, które od niego nie zależą. W
    tej sytuacji moim zdaniem będzie miał zastosowanie przepis art. 486§1 kc.
    Dłużnikowi będzie oczywiście przysługiwało żądanie naprawienia szkody z
    tego tytuły wynikłej. A więc spokojnie może zatrzymać tyle, ile wynoszą
    jego koszty niezależne od tego, czy kuracjusz przyjechał, czy nie. W
    odniesieniu do czasów niedoszły kuracjusz spokojnie może żądać zwrotu
    wartości produktów, których ośrodek nie kupił z tego powodu, że kuracjusza
    nie było i nie jadł. Resztę ośrodek zatrzymać może jako naprawienie szkody.
    Oczywiście to wszystko przy założeniu, że nie ma jakiejś ekstra umowy
    między stronami.

    Ale do bonów to nijakiego zastosowania nie ma. Przecież sklep nie ponosi w
    zasadzie żadnych kosztów z tego tytułu, że klient do niego nie przyszedł.

  • 17. Data: 2007-07-01 22:29:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:f696em$h3s$1@news.onet.pl...

    > 1. Nie sklepom tylko emitentowi bonów.

    Uprościłem, ale oczywiście masz rację.

    > 2. Kwestionujesz prawo emitenta do zakreślenia terminu ważności
    > tego papieru?

    Nie. Umowa jak umowa. ZASTANAWIAM się nad możliwością dochodzenia
    roszczenia na bazie art. 405 kc. Wcale nie jest dla mnie oczywiste, ze
    takiej możliwości nie ma. Emitent swoje 500 zł otrzymał. Klient po towar
    się nie zgłosił, więc kosztów nie poniósł. A zatem wzbogacił się, przy czym
    ja tu żadnej podstawy prawnej tego działania nie widzę. Oczywiście, jeśli
    iż tym są związane jakieś tam koszty, to ma prawo ich żądać od niesfornego
    kupującego. Ale nie sądzę, by te koszty wyniosły więcej, niż kilka procent.

  • 18. Data: 2007-07-02 14:04:27
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > poniedzialek, poczekac az nie bedzie swiadkow, rozplakac sie i zaproponowac

    Proponowałem nawet 200 zł i nic z tego. Obawiam się że kasa stracona