  • 71. Data: 2014-12-13 14:59:54
    Temat: Re: przesyłka polecona poczty polskiej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > W sumie to nie wiem co się stało - czy zmienili system rozwożenia - bo z
    > paczkami przyjeżdża
    > ktoś późnym popołudniem lub nawet wieczorem -czy zmienili roznosiciela
    > czy naczelnika, który sobie nie radził (wiem, że skargi były też od
    > innych mieszkańców) czy pomogły moje skargi -choć nie od razu - ale w
    > ostatnich dwóch latach wszystko działa prawidłowo.

    A to nie jest czasami kwestai zmienionej definicji listu i paczki w
    przepisach poczty?

  • 72. Data: 2014-12-13 15:41:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Widcznie cały dzień g... robisz i Ci nie wadzi.

    Tak, tak, organizacja czasu to podstawa.
    ---
    Brak czasu chcesz organizować ?

    Ale ponieważ przestały mnie bawić twoje podwórkowe pyskówki - PLONK na
    jakis czas.
    ---
    Sp.. w podskoach

    I pamietam - swieta ida - czas zmienic jezyk, zeby ci się takie gówno czy
    inne pieprzenie przy stole wigilijnym nie wyrwało...
    ---
    Jak wyżej

  • 73. Data: 2014-12-13 15:58:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-12-13 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > A to nie jest czasami kwestai zmienionej definicji listu i paczki w
    > przepisach poczty?

    Nie wiem kiedy to się zmieniło, ale nie wiązałbym tego ze zmianą definicji.
    Niepodejmowanie próby doręczenia dotyczyło w moim rejonie tylko paczek
    I to solidnych paczek, przy których na pewno nie było wątpliwości ze są
    paczką
    a nie próbą zminimalizowania kosztów wysyłki z allegro :-)
    Ostatnio (rok temu?) przy próbie nadania jakiegoś drobiazgu poleconym
    zwrócono
    mi uwagę, że zgodnie z regulaminem PP
    listem może być nadany dokument czyli fizycznie tylko papiery
    i wysłałem paczką - nie pamiętam cen ale zamiast 3 z groszami zapłąciłem
    coś około 9zł
    Ale widać nie wszędzie poczta broni się przed "paczkami w poleconym" bo
    w ciągu ostatniego roku dostaję listami poleconymi takie rzeczy jak
    róznego rodzaju żelastwo
    warsztatowe (płytki skrawające, znaczniki, narzędzia) filtr optyczny a
    ostatnio nawet głębokościomierz (widać od razu, że to nie dokumenty)

  • 74. Data: 2014-12-13 16:24:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > definicji. Niepodejmowanie próby doręczenia dotyczyło w moim rejonie
    > tylko paczek I to solidnych paczek, przy których na pewno nie było

    A to jeszcze dziwniejsze - ZTCW paczkowi rozwozacy mają płacone tylko od
    doreczonej paczki. Nie iwme jak z paczkowymi ale na pocztowym etacie.

> [...]
    > warsztatowe (płytki skrawające, znaczniki, narzędzia) filtr optyczny a
    > ostatnio nawet głębokościomierz (widać od razu, że to nie dokumenty)

    Hmm, czesto zamawiam poleconym różne rzeczy i dochodza bez problemu.
    ZTCW teraz wazne sa gabaryty - jak polecony miesci sie w gabarycie A lub B
    to wszystko jest ok.

  • 75. Data: 2014-12-13 16:55:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-13 15:58, cef pisze:
> [...]
    > paczką
    > a nie próbą zminimalizowania kosztów wysyłki z allegro :-)

    Paczki dostarczają inne osoby niż "zwykli" listonosze i zdaje się, że
    mają bonus płacony za doręczenie, a mniej za zostawienie awiza.

    Czyli tak jak zwykle - jak się wprowadzi normalne zasady, to usługa
    zaczyna działać normalnie.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2014-12-13 17:07:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

> [...]

    Paczki dostarczają inne osoby niż "zwykli" listonosze i zdaje się, że
    mają bonus płacony za doręczenie, a mniej za zostawienie awiza.
    Czyli drugiego awiza nie opłaca się zostawiać.

    Czyli tak jak zwykle - jak się wprowadzi normalne zasady, to usługa
    zaczyna działać normalnie.
    ---
    Gdyby chodziło tylko o doręczenia

  • 77. Data: 2014-12-13 17:11:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-13 17:07, re pisze:

> [...]
    > ---
    > Czyli drugiego awiza nie opłaca się zostawiać.

    I nie zostawiają - ktoś inny to robi.

    > Czyli tak jak zwykle - jak się wprowadzi normalne zasady, to usługa
    > zaczyna działać normalnie.
    > ---
    > Gdyby chodziło tylko o doręczenia

    Logiczne warunki normalnują każdą sytuację.

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2014-12-13 17:34:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

> [...]
    > ---
    > Czyli drugiego awiza nie opłaca się zostawiać.

    W Inpost nie robi.

> [...]
    > ---
    > Gdyby chodziło tylko o doręczenia

    Logiczne warunki normalnują każdą sytuację.
    I kto te warunki wymusi ? Napisałem np do rzecznika konsumenta jakie u mnie
    są problemy z powtórnymi awizami korespondencji sądowej, ale się nie
    zainteresował. Siedzi na tym stołku od wielu lat ta sama osoba. Pewnie dla
    niej sytuacja już normalna jest.

  • 79. Data: 2014-12-13 19:11:01
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-12-13 16:55, Liwiusz pisze:

> [...]
    > mają bonus płacony za doręczenie, a mniej za zostawienie awiza.
    >
    > Czyli tak jak zwykle - jak się wprowadzi normalne zasady, to usługa

    Jakieś 10 lat temu paczkonosz na ogół nie przynosił mi ani paczki, ani
    awiza. Czasem - ale rzadko - przynosił awizo i rzucał na schody (klucza
    do skrzynki nie miał). Tydzień później zwykły listonosz przynosił awizo
    powtórne.

    Teraz przynoszą i chyba faktycznie mają płacone od doręczenia, bo
    dzwonią i proponują zostawienie u dozorcy...

    MJ

  • 80. Data: 2014-12-13 21:52:55
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-12-13 17:34, re pisze:

> [...]
    > są problemy z powtórnymi awizami korespondencji sądowej, ale się nie
    > zainteresował. Siedzi na tym stołku od wielu lat ta sama osoba. Pewnie dla

    Do mnie listonosz z poczty czy z inpostu nie pofatyguje się na wyższe
    piętro (i to nawet windą). Tłumaczą się tym, że domofonu nie odbieram,
    albo mnie w domu nie ma (a na ogół jestem). Wrzucają od razu p o w t ó r
    n e awiza do skrzynki. To jest już szczyt bezczelności i warcholstwa. Na
    klatkę do skrzynek na listy to potrafią sobie wejść jakimś cudem, ale
    zanieść do mieszkania to już za daleka droga.
    Niedawno zamówiłam kuriera z Pocztexu (bo niby taniej i szybciej), a
    okrutnie mnie oszukał. Pal go sześć, ze naliczył od ul. Sobieskiego do
    PL. Bankowego za rzekomo 8 km ok. 23 zł (dostał 30 zł.) to jeszcze nie
    dostarczył na miejsce i moja przesyłka pocztowo-kurierska walala sie jak
    jakiś zwykły list po jakiś pocztach na ul.Łączyny, a potem wróciła jako
    nieodebrana na moją rejonowa pocztę! Kazano mi na poczcie jeszcze raz
    zaplacić tyle co zaplacilam temu pseudokurierowi. Czyli wydałam 2x po
    ok. 23 zł! Na drugi dzień musiałam się znowu pofatygować na pocztę i
    wyslalam ten list A-5 już listem poleconym za potwierdzeniem odbioru za
    co zapłacilam ok. 7 zł i nawet odpowiedź na mój list już mam.

    --
    animka