    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przesunięcie wypłaty wynagrodzenia z grudnia na stryczeń
    Date: Thu, 24 Sep 2009 16:52:43 +0200

    Johnson pisze:

    > Pracownik nie może się zrzec prawa do wynagrodzenia. Rozumiałbym to
    > szeroko tzn. że nie można powiedzieć "wynagrodzenia się nie zrzekam,
    > tylko zapłaćcie mi potem". Byłoby to obejście tej normy prawa pracy i
    > byłoby nieważne.
    > Pracodawca jest płatnikiem i nie pobierając składki na podatek popełnia
    > zapewne jakieś przestępstwo/wykroczenie karno skarbowe. Poza tym
    > płacenie wynagrodzenia po terminie wynikającym z prawa pracy stanowi
    > wykroczenie p-ko prawom pracownika.
    > I pewnie jeszcze parę rzeczy można by wymyślać ...

    Wg mnie pracodawca łamie tylko postanowienia kp. Jest to groźne tylko
    jeśli wyda to pracownik (a nie zrobi tego), lub zostanie wykryte podczas
    rutynowej kontroli.

    Ale też tylko pod warunkiem że wypłata wynagrodzenia grudniowego ma
    nastąpić w grudniu. Jeśli zgodnie z umową i kodeksem - do 10 stycznia,
    to nie ma żadnego niebezpieczeństwa.

    Przestępstwa podatkowego też nie ma - podatki i składki odprowadza się
    od wypłaconego wynagrodzenia, skoro wypłaty nie było, to i potrącać nie
    trzeba.

    --
    Liwiusz