  • 1. Data: 2005-06-03 21:10:38
    Temat: przerwy i dodatkowe dni pracy
    Od: "utrOne" <utr1@[wytnij_to]aster.pl>

    Witam, pracuje w systemie równoważnym zmianowym, 5 dni w tygodniu, dobowy
    wymiar czasu pracy wynosi 8 h. Przysługuje mi 15 minut przerwy dziennie,
    pracodawca daje mi 30 minut przerwy w zamian za to pracuje 2 dni w kwartale
    więcej.Czy ktoś wie czy można zrezygnować z takiej formy przerwy i
    wykorzystywać tylko 15 minut??Czy pracodawca ma prawo dodawać mi 2 dni do
    grafika czy może powinnam pracować 8:15??będę bardzo wdzięczna za pomoc

    .Karolina

  • 2. Data: 2005-06-04 20:42:37
    Temat: Re: przerwy i dodatkowe dni pracy
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "utrOne" napisała w wiadomości:

> [...]
    > takiej formy przerwy i wykorzystywać tylko 15 minut??Czy pracodawca
    > ma prawo dodawać mi 2 dni do grafika czy może powinnam pracować

    Nie znam tresci Twojej umowy o prace, ewentualnego regulaminu pracy
    ani ukladu zbiorowego. Zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy (art. 141)
    pracodawca moze wprowadzic jedna przerwe w pracy niewliczana do czasu
    pracy w wymiarze do 60 minut. W Twoim przypadku jest to 15-minutowa
    przerwa ktora nie wlicza Ci sie do czasu pracy i nie pobierasz za
    15-min wynagrodzenia (tak przynajmniej zrozumialem to co napisalas).
    Moim zdaniem w zwiazku z tym prawidlowy ośmio-godzinny dobowy czas
    pray powinien de facto wynosic 8 godz i 15 min (np. od 8:00 - 16:15).
    W zwiazku z tym nalezałoby chyba uznac ze Twój dobowy czas pracy
    wynosi 7:45 min , a za dodatkowe dwa dni nalezala by Ci rekompensata
    pieniezna jak za nadgodziny (zgodnie z art. 129 §1 w zw. z art. 151[1]
    §2 Kodeksu Pracy.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2005-06-05 19:09:29
    Od: "utrOne" <utr1@[wytnij_to]aster.pl>

[...]

    Witam,
    dziękuję za odpowiedz:-)
    w dokumentach mam wyraznie napisane że mój dobowy wymiarpracy wynosi 8 h.
    Czy dobrze zrozumiałam że nie powinno być tych dwóch dodatkowych dni pracy
    za dodatkowe 15 minut tylko praca 8:15 ewentualnie??

    Karolina

  • 4. Data: 2005-06-05 19:50:41
    Od: "utrOne" <utr1@[wytnij_to]aster.pl>

    pracuję przy komputerze, więc z tego co mi wiadomo zgodnie z ustawą powinnam
    mieć po każdej pełnej godzinie dodatkowe 5 minut przerwy czyli ustawowo
    powinno przysługiwać mi łącznie 50 minut przerwy?
    tymczasem pracodawca daje mi dodatkowo 15 minut przerwy, łącznie więc 30
    minut dziennie. co więcej z powodu tych 15 dodatkowych minut pracodawca
    obliguje nas do dodatkowych 2 dni pracy w kwartale.
    reasumujac, moje pytanie brzmi: gdzie sie podzialo brakujace 20 min i skd do
    cholery 2 dni, za ktore nie otrzymuje naleznego wynagrodzenia i czy
    dodatkowe 5 minut można zsumować w jedną przerwe?

    ps. co faktycznie oznacza dobowy czas pracy?
    pozdro
    . karolina