  • 1. Data: 2005-06-03 20:26:48
    Temat: Koszt sprzeciwu od nakazu karnego
    Od: "martinez" <G...@s...cz>

    Witam szanownych grupowiczów. Mam pytanie o sprzeciw od nakazu karnego. Jaki
    jest koszt wniesienia sprzeciwu i jakie ewentualne koszty w razie przegrania
    sprawy przed sądem grodzkim. W nakazie zasądzono 600 zł grzywny i
    zatrzymanie prawa jazdy na 8 miesięcy. Jednym słowem: czy opłaca sie wnosić
    taki sprzeciw? Dziękuje za wszelką pomoc. Marcin

  • 2. Data: 2005-06-03 20:51:19
    Temat: Re: Koszt sprzeciwu od nakazu karnego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    martinez napisał(a):
> [...]
    > zatrzymanie prawa jazdy na 8 miesięcy. Jednym słowem: czy opłaca sie wnosić
    > taki sprzeciw? Dziękuje za wszelką pomoc. Marcin

    Opłaca sie tylko wtedy gdy NAPRAWDĘ jesteś niewinny. W innym wypadku
    sobie daruj.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-06-03 21:19:47
    Od: "martinez" <G...@s...cz>

    > Opłaca sie tylko wtedy gdy NAPRAWDĘ jesteś niewinny. W innym wypadku
    > sobie daruj.

    masz jakieś doświadczenia na tym polu? sprawa jest kontrowersyjna. z
    opowieści osoby ukaranej wnioskuje że sprawa jest kontrowersyjna i sądze że
    mógłbym w tej kwestii powalczyć...

    martinez

  • 4. Data: 2005-06-03 21:21:54
    Od: "Anstak" <a...@b...o2.pl>

    Opłaca się. Mniej wiecej z tresci nakazu karnego wiesz ile hchce Ci dac
    sad, w wyroku nie powinienes dostac wiecej,doloza ewentualnie jeszcze koszty
    postepowania karnego, wiec gra jest warta swieczki o ile masz cos ciekawego
    do powiedzenia lub dobra taktyke obrony.
    Nie znam sprawy, ale skoro zabrali Ci prawo jazdy, to ja bym walczyla w tym
    zakresie, bo to z reguly cenniejsze niz pieniadze. Grzywne mozna przezyc,
    utrate prawa jazdy ciezej...

    Ania

  • 5. Data: 2005-06-03 21:22:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    martinez napisał(a):

    > masz jakieś doświadczenia na tym polu? sprawa jest kontrowersyjna. z
    > opowieści osoby ukaranej wnioskuje że sprawa jest kontrowersyjna i sądze że
    > mógłbym w tej kwestii powalczyć...
    >
    > martinez

    Nie odpowiedziełaś czy ty (lub ta osoba) jesteś niewinny. Za
    *kontrowersje* możesz z dużym prawdopodobieństwem zaliczyć większą kare.
    W moich doświadczeniach 95% odwołujących się od wyroku nakazowego po
    ponownym skazaniu dostaje wyższą kare.

  • 6. Data: 2005-06-03 21:24:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anstak napisał(a):
    > Opłaca się. Mniej wiecej z tresci nakazu karnego wiesz ile hchce Ci dac
    > sad, w wyroku nie powinienes dostac wiecej ...

    W nakazie jest propozycja sądu niższej kary za *nieprzeprowadzanie
    procesu* - kara jest niższa by była mniejsza chęć złożenia sprzeciwu.
    Ale po sprzeciwie sąd nie jest związany swym poprzednim orzeczeniem.