  • 1. Data: 2005-06-03 20:26:32
    Temat: Ojciec znęca się nad córką - pomoc prawna
    Od: "Pionier" <p...@v...pl>

    Witam
    Problem który chciałem tu poruszyć dotyczy mojej dziewczyny a dokładnie
    relacji córka - ojciec. Ojciec jej dość intensywnie stosuje względem niej
    przemoc psychiczną często obraża ją krzyczy zwymyśla od najgorszych
    itp.(muszę dodać, że w dzieciństwie znęcał się fizycznie bijąc kablem nawet
    gdy zaczęła chodzić do gimnazjum) W ten sposób poniżając i nie pozwalając
    jej dosłownie na nic zabrania jej nawet wychodzić na dwór, spotykać się
    zemną i ze znajomymi chociaż już jest osobą pełnoletnią (w tym roku skończy
    19 lat) powoduje to, że staje się powoli kłębkiem nerwów do tego stopnia, że
    boi się tego, że ojciec wyrzuci ją z domu bo już tym się również
    odgrażał.(brak pracy i perspektyw na przyszłość uniemożliwia jej odejście z
    domu).
    Moje więc pytania brzmią następująco:
    Czy ojciec ma prawo w tej sytuacji wyrzucić córkę ?
    Czy Ona może w jakiś sposób bronić się prawnie?
    Prosiłbym o pomoc w tej kwestii. Jeżeli miałby ktoś linki do stron o tej
    tematyce bardzo bym prosił.

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2005-06-03 20:49:45
    Temat: Odp: Ojciec znęca się nad córką - pomoc prawna
    Od: "Pionier" <p...@v...pl>

    Użytkownik Jarek <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:
    > Pewnie nie ucieszy Cie taka odpowiedz, ale na tego rodzaju "akcje" jest
    > jedyna skuteczna rada - odejscie z domu. Jezeli tylko macie taka
    mozliwosc,
    > zebyscie oboje podjeli prace, ktora pozwoli Wam wynajac jakies mieszkanie
    > sie utrzymac, to nie zastanawiajcie sie ani chwili ...

    Właśnie w tym jest problem, że ja nie pracuje (studiuje dziennie) mieszkam z
    mamą natomiast moja dziewczyna skończyła uczyć się w szkole średniej i
    znalazła pracę ale jest ona tylko na wakacje (chce również studiować) więc
    zamieszkanie razem odpada.
    Z drugiej strony Ona nie chce zostawić samą matkę dlatego szukam możliwości
    prawnych.

  • 3. Data: 2005-06-03 20:52:45
    Temat: Re: Ojciec znęca się nad córką - pomoc prawna
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Pewnie nie ucieszy Cie taka odpowiedz, ale na tego rodzaju "akcje" jest
    jedyna skuteczna rada - odejscie z domu. Jezeli tylko macie taka mozliwosc,
    zebyscie oboje podjeli prace, ktora pozwoli Wam wynajac jakies mieszkanie i
    sie utrzymac, to nie zastanawiajcie sie ani chwili ...

  • 4. Data: 2005-06-03 21:23:20
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 03/06/2005 22:26, Pionier wrote :
> [...]
    > Czy Ona może w jakiś sposób bronić się prawnie?
    > Prosiłbym o pomoc w tej kwestii. Jeżeli miałby ktoś linki do stron o tej

    Nie zaszkodzi rozważyć złożenia doniesienia o przestępstwie znęcania
    się, zwłaszcza jeśli ma wielu świadków takiego zachowania ojca.

    Czy ojciec ma prawo wyrzucić córkę? Oczywiście, że ma takie prawo --
    jeśli będzie płacił za jej utrzymanie gdzie indziej.

    Takie zachowanie należy przerwać od razu nie przebierając w środkach --
    choć to może być bolesne. Złożyć zawiadomienie o przestępstwie i dotrwać
    do końca sprawy. W razie jakichkolwiek rzeczy, które robi ojciec, wzywać
    Policję -- nie chce wypuścić z domu? Wezwać Policję. Pobije? Wezwać
    Policję, zrobić obdukcję i złożyć zawiadomienie. Grozi wyrzuceniem z
    domu? Zagrozić pozwem o alimenty.
    Najlepiej jednak, gdyby Twoja dziewczyna wyprowadziła się gdzieś -- do
    rodziny, złożyła zawiadomienie o przestępstwie znęcania się i pozew o
    alimenty.

    Najlepiej jednak, skontaktować się z jedną z instytucji podanych tu:
    http://www.niebieskalinia.pl/pages.php?assign=adresy
    Zawodowcy pomogą najlepiej.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 5. Data: 2005-06-03 21:45:52
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Pionier wrote:

    > Moje więc pytania brzmią następująco:
    > Czy ojciec ma prawo w tej sytuacji wyrzucić córkę ?
    > Czy Ona może w jakiś sposób bronić się prawnie?

    Na ojcu spoczywa obowiazek alimentacyjny, dopoki dziewczyna nie jest w
    stanie samodzielnie sie utrzymac.
    Ale z przypadkow, ktore znam, jedyna rada to jak pisal Jarek - niech sie
    wyprowadzi. Pogadaj ze swoimi rodzicami, moze jakos wam pomoga na poczatek.

    --
    KRZYZAK

  • 6. Data: 2005-06-03 22:07:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pionier" <p...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ojciec ma prawo w tej sytuacji wyrzucić córkę ?

    Zasadniczo tak. Ale dokąd ona nie skończy nauki będzie jej musiał płacić
    alimenty pozwalające wynająć inne mieszkanie i się utrzymać. Tak więc
    taniej mu wyjdzie nie wyrzucać jej.

    > Czy Ona może w jakiś sposób bronić się prawnie?

    Ewentualnie zgłosić znęcanie się ojca nad nią. To jest przestępstwo. Ale
    to raczej go tym postraszyć, niż robić. W końcu to jej ojciec i nie
    wiadomo jak to sąd oceni. Ojciec będzie argumentował, że zabrania się
    jej spotykać z pobudek wychowawczych. Poza tym samo zawiadomienie
    niewątpliwie zaogni sprawę, a w razie uznania, że nie naruszono tutaj
    prawa ojciec dopiero nabierze pewności siebie i zacznie się cyrk.

  • 7. Data: 2005-06-03 22:23:49
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Zasadniczo tak. Ale dokąd ona nie skończy nauki będzie jej musiał płacić
    > alimenty

    Mala poprawka. Obowiazek alimentacyjny nie jest uzalezniony od stopnia
    wyksztalcenia.

    --
    KRZYZAK

  • 8. Data: 2005-06-03 23:07:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Mala poprawka. Obowiazek alimentacyjny nie jest uzalezniony od stopnia
    > wyksztalcenia.

    A czy ja gdzieś tak napisałem? Przyjmuje się, że dokąd dziewczyna się
    uczy w szkole dziennej, dotąd pracować nie musi. W wypadku wieczorowych
    szkół już rożnie do tego sądy podchodzą.

  • 9. Data: 2005-06-03 23:27:43
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ewentualnie zgłosić znęcanie się ojca nad nią. To jest przestępstwo. Ale
    > to raczej go tym postraszyć, niż robić.

    oj różnie to bywa. Jak pisał znany niektórym mietek moczar "ogień, który
    nie zabija - ośmiela wroga"

    MAc

  • 10. Data: 2005-06-04 00:21:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d7qp0n$o4o$3@news.onet.pl...

    > oj różnie to bywa. Jak pisał znany niektórym mietek moczar "ogień,
    który
    > nie zabija - ośmiela wroga"

    To było w dalszym ciągu akapitu, który wyciąłeś. :-)