    From: "utrOne" <utr1@[wytnij_to]aster.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przerwy i dodatkowe dni pracy
    Date: Sun, 5 Jun 2005 20:09:29 +0100

    Nie znam tresci Twojej umowy o prace, ewentualnego regulaminu pracy
    ani ukladu zbiorowego. Zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy (art. 141)
    pracodawca moze wprowadzic jedna przerwe w pracy niewliczana do czasu
    pracy w wymiarze do 60 minut. W Twoim przypadku jest to 15-minutowa
    przerwa ktora nie wlicza Ci sie do czasu pracy i nie pobierasz za
    15-min wynagrodzenia (tak przynajmniej zrozumialem to co napisalas).
    Moim zdaniem w zwiazku z tym prawidlowy ośmio-godzinny dobowy czas
    pray powinien de facto wynosic 8 godz i 15 min (np. od 8:00 - 16:15).
    W zwiazku z tym nalezałoby chyba uznac ze Twój dobowy czas pracy
    wynosi 7:45 min , a za dodatkowe dwa dni nalezala by Ci rekompensata
    pieniezna jak za nadgodziny (zgodnie z art. 129 §1 w zw. z art. 151[1]
    §2 Kodeksu Pracy.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

    Witam,
    dziękuję za odpowiedz:-)
    w dokumentach mam wyraznie napisane że mój dobowy wymiarpracy wynosi 8 h.
    Czy dobrze zrozumiałam że nie powinno być tych dwóch dodatkowych dni pracy
    za dodatkowe 15 minut tylko praca 8:15 ewentualnie??

    Karolina