  • 1. Data: 2005-06-03 20:44:32
    Temat: Jak obronic się przed głupota zakł. energetycznego
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Wynająłem część mieszkania,- lokatorzy od długiego czasu zaprzestali (oprócz
    czynszu) opłacać zużywane media (energia elektr. gaz tel, woda itp). Umowę
    najmu im wypowiedziałem, ale jak wiadomo to nie wszystko, wyrzucic siłą
    zgodnie z prawem nie mogę, a oni explicite zapowiedzieli, ze się nie
    ruszą:(.
    Tymczasem licznik (dosłownie) bije i w związku z tym złożyłem pismo w zakł.
    energetycznym, aby, w zgodzie zreszta ze Ogólnymi Warunkomi Dostaw odcięli
    im (a właściwie mnie, bo niestety ja przecież jestem stroną umowy z zakł.
    energ.) dopływ prądu. W pismie tym opisałem całą sytuację.
    Poniewaz po regulaminowych 14 dniach nic sie nie działo, złozyłem 2-gie
    pismo, a po tym 3-cie:(.
    Gdy juz zacząłem b. rozrabiac (bo licznik bije, a oni juz w sumie nabili
    prawie 7 tys zł + czynsz:(, poinformowano mnie, ze w odpowiedzi na te pisma
    wysłano do mnie (a właściwie do tych dzikich lokatorów, bo oni przecież pod
    tym adresem przebywają) pismo cyt. 'przypominające", w którym przypominaja
    mi o istniejącym zadłuzeniu ( o którym przeciez ja wcześniej ZE
    informowałem) i grożą, że w bliżej nieokreslonej przyszłości mogą licznik
    zdjąć:(!!! I to wszystko!

    Jak przymusić ZE do konkretnej akcji? - rozważam oskarżenie ich o zmuszanie
    mnie o niekorzystne rozporządzanie mieniem i zażądanie naprawienia
    szkodypolegającej na dopuszczeniu do poboru energii i obciążania mnie
    rachunkami za to zużycie, którego to zużycia nie byłoby, gdyby ZE postąpił
    zgodnie z moim wezwaniem.
    Co PT grupowicze na to?

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp"
    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-06-03 21:54:58
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:d7qfe1$qps$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > mnie
    > rachunkami za to zużycie, którego to zużycia nie byłoby, gdyby ZE

    No ja na przyklad na to, ze sam sobie chyba generujesz jakies
    wirtualne problemy. Po prostu wypowiedz umowe ZE i tyle, a nie opisuj
    jakies "sytuacje". Licznik zostanie zdjety. Malo wiarygodnie wyglada
    tez dla mnie ta skala zadluzenia. W Krakowie w moim bloku, przy
    zadluzeniu 2-miesiecznym rzedu 200 zł, sa plombowane bezpieczniki i
    odcinany doplyw pradu.

    marekz

  • 3. Data: 2005-06-03 22:01:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:d7qfe1$qps$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Wypowiedz im umowę dostawy prądu.

  • 4. Data: 2005-06-03 22:54:08
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > tez dla mnie ta skala zadluzenia. W Krakowie w moim bloku, przy
    > zadluzeniu 2-miesiecznym rzedu 200 zł, sa plombowane bezpieczniki i

    Niestety to zadłużenie to prawda,- nic ich nie kosztuje, więc dokazują.
    Zresztą nie tylko dotyczy to energii elektrycznej- w ciągu ostatnicch 12
    miesięcy ich zuzycie ciepłej wody wynosiło przec. 1000 l/dzień!!:(.
    A co do meritum, -nie mogę wypowiedzieć umowy ZE, bo wówczas podstawię się
    tym nielegalnym lokatorom, którzy będą mogli prawnie oskarżyc mnie o ich
    szykanowanie i nawet o odszkodowanie. Zgodnie bowiem z idiotyczną Ustawą o
    ochronie lokatorów.. itd, tak jak ją rozumiem, patrz
    Art. 6a. 1. Wynajmujacy jest obowiazany do zapewnienia sprawnego działania
    istniejacych instalacji i urzadzeń zwiazanych z budynkiem umożliwiajacych
    najemcy korzystanie z wody, paliw gazowych i ciekłych, ciepła, energii
    elektrycznej, dźwigów osobowych oraz innych instalacji i urzadzeń
    stanowiacych wyposażenie lokalu i budynku określone odrębnymi przepisami"
    muszę więc, jako własciciel mieszkania, zapewnic lokatorom (nawet
    nielegalnym) możliwość korzystania z mediów. Jedyna możliwość odcięcia im
    tego to zdjęcie licznika za niepłacenie, (a to oni zobowiązali się kiedyś
    do płacenia ) -Wówczas bowiem to oni sami pozbawiają się dostaw energii.
    Co prawda przytoczony wyżej przepis nie obowiązuje chyba przy tzw. najmie
    okazjonalnym, ale to relatywnie nowa kategoria prawna, niesprawdzona jeszcze
    w praktyce sadowej

  • 5. Data: 2005-06-03 22:56:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:d7qn0v$9da$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Ustawą o
    > ochronie lokatorów.. itd, tak jak ją rozumiem, patrz

    Naprawde olal bym jakas tam ustawe o ochronie praw lokatorow i
    natychmiast wypowiedzial umowe ZE. Rozumiem, ze umowe najemcom juz
    wypowiedziales, tak jak napisales. Niech Cie pozywaja. Bedziesz sie
    tym przejmowal za 2 lata, o ile to zrobia. A do jakiej wielkosci moze
    urosnac dlug wygenerowany przez nich, przez te 2 lata ? No chyba, ze
    ten lokal, to nie jest twoja wlasnosc, czy sa tam jeszcze jakies inne
    dziwne kwestie.

    Brak sankcji ze strony ZE mnie niepomiernie dziwi. Czy to Enion ?

    marekz

  • 6. Data: 2005-06-03 23:11:45
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > wypowiedziales, tak jak napisales. Niech Cie pozywaja. Bedziesz sie
    > tym przejmowal za 2 lata, o ile to zrobia.

    Staram jednak mysleć perspektywicznie i szukam rozwiązania, które mi to
    umożliwi.
    Rozwiązania "siłowe" i ryzykowne prawnie zostawiam na "czarną godzinę"

    A do jakiej wielkosci moze
    > urosnac dlug wygenerowany przez nich, przez te 2 lata ? No chyba, ze
    > ten lokal, to nie jest twoja wlasnosc, czy sa tam jeszcze jakies inne
    > dziwne kwestie.

    Oczywiscie 2 lat nie będę czekać. Dziwnych kwestii nie ma.

    Mnie też, ale

    > Brak sankcji ze strony ZE mnie niepomiernie dziwi.

    Oni sie tym nie muszą martwić,- za dług odpowiadam ja i mają jego
    zabezpieczenie w postaci chociażby mieszkania:(.
    A poza tym te biurwy nic nie myślą,- jedyna odpowiedź to "my mamy takie
    procedury"!!!

    Czy to Enion ?

    "Wspaniały" helmutowski Stoen:(.

  • 7. Data: 2005-06-03 23:19:14
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:d7qo2f$eo9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > godzinę"

    > Oczywiscie 2 lat nie będę czekać. Dziwnych kwestii nie ma.

    Zobaczymy co napisza inni, ale jesli o mnie chodzi, kwestia potrzeby
    natychmiastowego wypowiedzenia umowy Stoenowi wydaje mi sie
    bezdyskusyjna. Stoen nie moze zignorowac wypowiedzenia, no a jak
    zignoruje, to ktos bedzie z tej energii elektrycznej korzystac za
    darmo.

    > Oni sie tym nie muszą martwić,- za dług odpowiadam ja i mają jego
    > zabezpieczenie w postaci chociażby mieszkania:(.

    Eeeee. Nie tak latwo maja wcale, nie tak latwo. Dlatego mnie to tak
    dziwi.

    marekz

  • 8. Data: 2005-06-04 05:35:19
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:d7qn0v$9da$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *PAweł* napisał(a):

> [...]
    > oskarżyc mnie o ich szykanowanie i nawet o odszkodowanie. Zgodnie
    > bowiem z idiotyczną Ustawą o ochronie lokatorów.. itd, tak jak ją

    No kochany, jak Ty masz takie skrupuły, chcesz być lepszy dla nich niż
    dla samego siebie, to płacz i płać
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 9. Data: 2005-06-04 08:27:53
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    PAweł wrote:

> [...]
    > określone odrębnymi przepisami" muszę więc, jako własciciel
    > mieszkania, zapewnic lokatorom (nawet nielegalnym) możliwość

    Wypowiedz umowe zakladowi energetycznemu. Jak beda chcieli korzystac
    z energii beda musieli podpisac wlasna umowe z ZE i niech ZE ich potem
    sciga stosujac "procedury".
    Poza tym wypowiadajac umowe nie odbierasz im mozliwosci korzystania
    z energii ani nie uszkadzasz niczego. Ty tylko przestaniesz za nia placic.

    pzdr
    Marek

  • 10. Data: 2005-06-04 09:22:50
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza tym wypowiadajac umowe nie odbierasz im mozliwosci korzystania
    > z energii ani nie uszkadzasz niczego. Ty tylko przestaniesz za nia placic.

    Tez mi sie tak wydaje. Poza tym, skoro wypowiedziales (jezeli
    wypowiedziales) im juz umowe najmu a termin wypowiedzenia minal, nie sa juz
    najmujacymi (oni tam po prostu mieszkaja:)), czyli powyzszy art 6 juz sie
    nie stosuje.