  • 1. Data: 2002-04-22 07:36:36
    Temat: przedawnienie zobowiazan
    Od: "bzyko" <b...@b...gnet.pl>

    Witam

    Prosze o rade.

    Otrzymałem w piatek list ( tylko dzieki uprzejmosci sąsiada ponieważ adres
    był błędny ) w ktorym pewna firma swiadczaca uslugi telekomunikacyjne
    upomina sie o zaplate niezaplaconych faktur.

    Kiedy zadzwonilem do firmy zajmujacej sie sciaganiem tej naleznosci aby
    wyjasnic sprawe poinformowano mnie ze wczesniej juz wysylano do mnie listy
    polecone z informacjami i kserokopiami niezaplaconych faktur. Zadnego listu
    nie otrzymalem poniewaz posiadali zly adres. Dowiedzialem sie natomiast od
    milej Pani ze sa to dwie faktury z stycznia i lutego 1998 roku.

    Kiedy otrzymalem list bylem bardzo zdziwiony poniewaz bylem przekonany ze
    wszystkie moje zobowiazania wobec tej firmy zostaly uregulowane a umowa
    zostala rozwiazana. ( dokonalem cesji umowy na pewną firme )

    Gdybym wiedzial o zadluzeniu splacilbym je natychmiast ale niestety nie
    mialem szansy sie o nim dowiedziec poniewaz adres korespondencyjny byl juz
    dawno nie aktualny a w adresie zameldowania mieli blad. Swoja drogą nie wiem
    jak to mozliwe skoro mieli skserowane moje dwa dokumenty tozsamości.

    Tak wiec powstaje pytanie czy jesli firma windykujaca naleznosci skieruje
    sprawe do sadu to czy moge sie powolac na KC i przedwanienie roszczenia ( 3
    lata juz mineło ) i uchylic sie od zaplacenia ?

    Czy moze lepeiej dac sobie spokój i zaplacic te 250 zl i nie tracic czasu na
    sądy.

    Moge nawet wysnuc taką hipoteze ze faktury te zaplacilem z tym ze poniewaz
    minelo 3 lata wyzucilem nie dawno calą dokumentacje zwiazaną z tą umową i
    wszystkie faktury ( co jest zgodne z prawdą, zorbilem to jakies 3 miesiace
    temu czego bradzo teraz załuję )

    Tak wiec nie chodzi tu nawet o pieniadze ale o zasady i moje podejrzenie o
    probe wyłudzenia odemnie tych pieniedzy.

    pozdrawiam

    Piotrek