  • 1. Data: 2002-04-22 06:29:35
    Temat: Sprzedaz przed postepowaniem spadkowym?
    Od: "Michał Krupiński" <m...@i...net.pl>

    Witam,
    Czy mozna w jakis sposob sprzedac samochod, ktorego wlascicielem byla/jest
    osoba zmarla, przed przeprowadzeniem postepowania spadkowego?
    Z mocy ustawy dziedzicza cztery osoby, ktore moga podpisac zgode.
    Wydaje mi sie, ze nie bedzie to mozliwe przed rozprawa, ale moze jest
    inaczej.
    Bede wdzieczny za odpowiedz i ewentualnie wskazowki jak to zrobic.

    Mikrus
    m...@i...net.pl

  • 2. Data: 2002-04-22 13:54:42
    Temat: Re: Sprzedaz przed postepowaniem spadkowym?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 22 Apr 2002, Michał Krupiński wrote:

    > Witam,
    > Czy mozna w jakis sposob sprzedac samochod, ktorego wlascicielem byla/jest
    > osoba zmarla, przed przeprowadzeniem postepowania spadkowego?

    Ściśle mówiąc sprzedajesz nie samochód, ale swój udział w nim, za zgodą
    pozostałych spadkobierców - chyba że oni też zbywają swoje udziały.

    > Bede wdzieczny za odpowiedz i ewentualnie wskazowki jak to zrobic.

    Ponieważ wartość twojego udziału w samochodzie zapewne przekracza 2000 zł,
    zbycie powinno nastąpić w formie pisemnej, zgoda osób trzecich również
    (art. 63 ust. 2 KC). Nie ma natomiast obowiązku uprzedniości zgody wobec
    zawarcia czynności prawnej.

    Natomiast jeśli po stronie zbywcy są wszyscy spadkobiercy, umowa nie
    zacznie obowiązywać aż nie złożą oni co do jednego oświadczeń woli.
    Oczywiście wystarczy ustanowić jednego z nich pełnomocnikiem i problem
    zniknie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)