  • 1. Data: 2002-04-21 22:25:16
    Temat: problem z najemca_dosyc dlugie
    Od: "Jacek P. U." <j...@p...fm>

    Wynajmuje lokal uzytkowy, do ktorego posiadam spoldzielcze
    wlasnosciowe prawo, dosyc powaznej instytucji.
    Umowa przewiduje, ze koszt eksploatacji oplacany
    przez najemce poza czynszem najmu nie moze
    przekroczyc pewnej, okreslonej kwoty.
    Tymczasem tenze najemca wykanczajac lokal
    za moja zgoda i nie naruszajac warunkow umowy
    popelnil blad, ktory w chwili rozliczenia c.o.
    spowodowal, ze natapila olbrzymia doplata
    (ok. 20% rocznego czynszu najmu). Sa dowody na to,
    ze to jego blad! Zaplacilem, wystawilem na zaplacona kwote rachunek,
    a najemca w oparciu o wspomniany zapis umowy
    ograniczajacy koszt eksploatacji odmowil zaplaty.
    Przecietne zuzycie w lokalach wynioslo
    3,30 za metr miesiecznie, u mnie ponad 9 zl.!!!
    Na czym oprzec sie w pozwie? Czy na wyrzadzeniu
    mi szkody w zw. z nieprawidlowym wykonczeniem, czy
    na fakcie nie wywiazania sie z umowy wskazujac, ze
    moja zgoda na ograniczenia wysokosci oplat
    wskazywala na "normalne" oplaty, ktore
    w przypadku braku doplaty bylyby grubo ponizej
    wspomnianego ograniczenia.

    pozdrawiam
    Jacek P. Urbanowicz