  • 1. Data: 2002-04-21 20:01:19
    Temat: zyrant i kredyt
    Od: m...@p...com (Bartlomiej M)

    Witam!
    Powiedzmy ze jest taka sytuacja : kilka lat temu ktos podzyrowal mi
    kredyt na zakup mieszkania, w tej chwili kredyt jest w wysokosci ok
    100 tys pln, teraz zyrant zwrocil sie do mnie z zadaniem splacenia
    kredytu oraz wyplaty 50 tys pln, za te lata co mi zyrowal, choc nie
    stracil ani zlotowki.
    Moje pytania odnoscie tego :
    1. Czy zyrowanie takiego kredytu uniemozliwia zaciagniecie kredytu
    przez zyranta na budowe domu ?
    2. Czy zyrant ma prawo do zadania wyplaty jakiejkolwiek kwoty tylko za
    to ze sie podpisal?
    Bartlomiej M
    mailto:m...@p...com
    http://www.owoce.prv.pl/

  • 2. Data: 2002-04-22 13:44:33
    Temat: Re: zyrant i kredyt
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sun, 21 Apr 2002, Bartlomiej M wrote:

    > Witam!
    > Powiedzmy ze jest taka sytuacja : kilka lat temu ktos podzyrowal mi

    Nie ma podżyrowania, tylko umowa poręczenia.

    > 1. Czy zyrowanie takiego kredytu uniemozliwia zaciagniecie kredytu
    > przez zyranta na budowe domu ?

    To już zależy od widzimisię banku, ale z reguły poręczenie jest traktowane
    tak jak kredyt, czyli obciążenie majątku potencjalnego kredytobiorcy i
    odpowiednio umniejsza szanse jego uzyskania.

    > 2. Czy zyrant ma prawo do zadania wyplaty jakiejkolwiek kwoty tylko za
    > to ze sie podpisal?

    Nie, regres służy tylko w przypadku gdy wierzyciel wyegzekwuje odpowiednią
    sumę od poręczyciela _oraz_ dłużnik zostanie o tym niezwłocznie
    powiadomiony. W przeciwnym razie nie może żądać zwrotu tego co sam
    wierzycielowi zapłacił, chyba że dłużnik działał w złej wierze (czytaj:
    doprowadził się do niewypłacalności).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)