  • 1. Data: 2008-01-22 15:20:03
    Temat: przedawnienie sprawy w okresleniu sprawcy kolizji
    Od: "Tomasz" <t...@b...pl>

    sytuacja: byla kolizja drogowa. sprawa sporna i nikt nie poczuwa sie do
    winy. sprawa poszla do sadu grodzkiego. sprawca (IMO) nie pojawil sie
    jeszcze w sadzie, a lada moment sprawa sie przedawni - 2 lata.
    czlowiek z ubezpieczalni twierdzi, ze sad musi okreslic sprawce, jednak
    wszystko wskazuje na to, ze sprawa sie przedawni. mam racje, czy (oby) sie
    myle?

    D@mian

  • 2. Data: 2008-01-22 15:34:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz pisze:

> [...]
    > wszystko wskazuje na to, ze sprawa sie przedawni. mam racje, czy (oby) sie

    Przedawnienie sprawy o wykroczenie nie przekreśla odpowiedzialności
    cywilnej.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-01-22 16:21:46
    Od: "Tomasz" <t...@b...pl>

    > Przedawnienie sprawy o wykroczenie nie przekreśla odpowiedzialności
    > cywilnej.

    ale samochod byl potrzebny i zostal naprawiony z AC. na skutek tego
    znizka za bezszkodowosc zmalala i zanim wroci na swoj maxymalny poziom minie
    jeszcze troche czasu. policzylem, ze w sumie zaplacilem i zaplace wiecej
    lacznie okolo 600-700zl. czy za taka kwote przez 3 lata warto sie ciagac po
    sadzie cywilnym? bo chyba tylko tyle + adwokat + odsetki moge sie sadzic? bo
    to, ze naprawa kosztowala prawie 3tys zl nie ma tu pewnie znaczenia.

    D@mian

  • 4. Data: 2008-01-22 16:31:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz pisze:

    > czy za taka kwote przez 3 lata warto sie ciagac po sadzie cywilnym?

    A to już musi ocenić pokrzywdzony.
    A sądzić można się o to co się należy.

    --
    @2008 Johnson