  • 1. Data: 2005-03-08 14:34:04
    Temat: przedawnienie
    Od: "Viktoria" <d...@p...fm>

    Witam
    pożyczyłam sporą sumę pieniędzy znajomym - (mamy umowę) - nie oddają mi już
    bardzo długo a nie chcę zeby sprawa się przedawniła, stąd moje pytanie -
    jaki jest okres przedawnienia na takie sprawy i co należy zrobić aby
    zatrzymać jego bieg ? Czy koniecznie tzeba z pozwem do sądu ? Wydaje mi się
    że mozliwa jest inna forma ? Może jakiejś notatki urzędowej ?
    Bardzo prosze o podpowiedź.

    Pozdrawiam
    Dorota M.

  • 2. Data: 2005-03-08 15:43:51
    Temat: Re: przedawnienie
    Od: "Wojtek" <p...@g...pl>

    Witam,

    Bieg przedawnienia rozpoczyna się wraz z dniem, w którym twoje roszczenie
    stało się wymagalne, czyli od dnia zwrotu pożyczki wskazanego w umowie.
    Termin przedawnienia wynosi 10 lat.

    pozdrawiam

    Wojtek

  • 3. Data: 2005-03-08 15:54:53
    Od: "Viktoria" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Wojtek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Bieg przedawnienia rozpoczyna się wraz z dniem, w którym twoje roszczenie
    > stało się wymagalne, czyli od dnia zwrotu pożyczki wskazanego w umowie.
    > Termin przedawnienia wynosi 10 lat.
    >
    >czyli przed upływem 10 lat muszę sprawę skierować do sądu o zwrot pieniędzy
    >? a jeśli mogłabym poczekać jeszcze np 1 rok to musimy po prostu zmienić
    >umowę ? a jeśli nie to bez pozywania ich do sądu się nie obejdzie ? czyli
    >musiałabym ponieść koszta wstępne sprawy ? jeśli mogę jeszcze spytać ile
    >się wnosi oplaty obecnie przy tego typu sprawach ?

    pozdrawiam i z góry dziękuję
    dorota