  • 1. Data: 2005-03-08 12:59:18
    Temat: umowa o pracę, dodatek
    Od: "mezzi" <l...@g...pl>

    Witam,

    1 Zapis:
    Pracownik nie może w okresie obowiązywania umowy o pracę, bez zgody "..."
    prowadzić działalności konkurencyjnej wobec przedmiotu działania tego Biura,
    ani też świadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie, na
    rzecz podmiotu gospodarczego prowadzącego działalność tożsamą z
    działalnością "..."

    Czy taki zapis w umowie o pracę pozwala na dodatkową pracę zarobkową np. na
    umowę o dzieło/zlecenie jeśli praca nie jest konkurencyjna do pracy zawartej
    w umowie? i czy pracodawce należy o tym informować jeżeli podejmuje się
    zlecenie na umowę o dzieło ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2005-03-08 13:36:51
    Temat: Re: umowa o pracę, dodatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mezzi wrote:
> [...]
    > umowę o dzieło/zlecenie jeśli praca nie jest konkurencyjna do pracy zawartej
    tak.

    > i czy pracodawce należy o tym informować jeżeli podejmuje się
    > zlecenie na umowę o dzieło ?

    nie.

  • 3. Data: 2005-03-08 13:47:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    mezzi wrote:

> [...]
    >

    > Czy taki zapis w umowie o pracę pozwala na dodatkową pracę zarobkową
    > np. na umowę o dzieło/zlecenie jeśli praca nie jest konkurencyjna do

    Nie jest ważna praca zawarta w umowie. Ważne jest co robią firmy dla
    których pracujesz (świadczysz usługi). Jeśli na przykład tylko
    sprzątasz w aptece, a w drugiej firmie chcesz projektować strony www.
    Możesz je projektować dla dowolnych firm z wyjątkiem aptek.

    > i czy pracodawce należy o tym informować
    > jeżeli podejmuje się zlecenie na umowę o dzieło ?

    Jeśli to nie narusza powyższego zakazu to niby po co?

  • 4. Data: 2005-03-08 14:43:31
    Od: "mezzi" <l...@g...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzątasz w aptece, a w drugiej firmie chcesz projektować strony www.
    > Możesz je projektować dla dowolnych firm z wyjątkiem aptek.

    w umowie o prace mam stanowisko: " programista, analityk systemowy,
    wdrożeniowiec, administrator systemów komputerowych "
    praca polega na pisaniu aplikacji dedykowanych, moje pytanie czy mogę podjąć
    się zleceń na inne aplikacje, które bezpośrednio nie są związane z firmą
    pierwszą czy wogóle nie mogę programować (pisać innych zleceń) ?

  • 5. Data: 2005-03-08 15:10:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    mezzi wrote:

> [...]
    > podjąć się zleceń na inne aplikacje, które bezpośrednio nie są
    > związane z firmą pierwszą czy wogóle nie mogę programować (pisać

    Z fragmentu umowy który podałeś wynika jasno, że możesz wykonywać inne
    zlecenia pod dwoma warunkami:
    1. firma w której pracujesz nie jest firmą świadczącą usługi softwarowe
    2. firma dla której masz wykonywać usługi działa w innej branży niż
    firm z którą masz tę umowę.